web analytics

Metrum Acoustics: een merk in ontwikkeling.

Anjo de Heus

Inleiding

Kortgeleden bezochten we de iEAR in Tilburg en de High End Innovation in Brussel. Het valt op hoe verschillend kleinere, technisch innovatieve fabrikanten hun producten presenteren. De ene fabrikant geeft haar presentatie op professionele wijze strak vorm, terwijl een andere een quasi nonchalante stijl heeft. Weer anderen zijn uitgesproken rommelig, zodat je je afvraagt hoe zij eigenlijk tegen hun klanten aankijken. Verder denkend komen twee vragen boven. Hoe brengen kleinere Hifi fabrikanten eigenlijk hun product naar de markt? En, als dat lukt, als de omzet groeit, hoe ontwikkelt zo’n onderneming zich dan naar middelgroot of zelfs groot? Immers, groeien is geen eenvoudige zaak. Dat gaan we vragen bij Metrum Acoustics, een echt Nederlands bedrijf dat in een groeifase zit.

Op het kantoor van Metrum in Eindhoven worden we in een informele sfeer gastvrij ontvangen voor een enerverend gesprek met CEO Anjo de Heus. Als antwoord op onze vragen krijgen we college van de Heus over de problematiek van een snel groeiend bedrijf in de Hifi sector en de uitgekiende manier waarop Metrum deze problematiek aanpakt.

Eigenlijk is Metrum Acoustics geen bedrijfsnaam, het is een geregistreerde merknaam. Het bedrijf is All Engineering, waarvan de Heus dus CEO is. All Engineering heeft twee merken, Transcient en Metrum Acoustics. De Metrum DACs bevatten Transcient DAC chips, die in eigen beheer worden gefabriceerd. Het bedrijf bestaat sinds 2012 en heeft een uitstekende technologische reputatie. De DACs worden regelmatig goed getest, onder andere door Alpha-Audio, en worden door afnemers zeer gewaardeerd.

Sinds 2012 staat er een lijn in de markt die naast DACs o.a. ook voor- en eindversterkers omvat. Opvallend is dat All Engineering ook verkooppunten heeft in Azië en Noord-Amerika. Daarmee zijn bijna oneindige groeimogelijkheden voorhanden.

DAC chips

Het succes steunt mede op het feit dat All Engineering de kwaliteit van de eigen DAC chips bewaakt en verbetert. Die DAC chips zijn meteen één van de geheimen van de bedrijfsvoering. Die chips zijn niet alleen in de eigen DACs verwerkt, ze zijn ook een product op zich dat wordt verkocht aan o.a. andere fabrikanten van High End DACs en fabrikanten van topklasse speakers. Daardoor kunnen de chips in grotere aantallen efficiënt worden geproduceerd en zijn de Metrum DACs in hun segment gunstig geprijsd. All Engineering is daarmee op twee markten actief, die van de DAC chips en DACs, waarbij de Heus met nadruk zegt dat de markt voor DACs voor het bedrijf leidend is.

Na de door technologische kwaliteit gedreven eerste jaren staat nu een ervaren entrepreneur met een sterke marketing achtergrond aan het roer: Anjo de Heus. Daardoor bevindt All Engineering zich in ander dynamisch vaarwater.

Gerelateerde berichten

Mu-so Naim

Fotoverslag PressZone 2014

Inleiding InhoudStreaming en smart… dat was wel het thema van PressZone 2014. We zien opvallend veel audio deze PressZone. En netwerkgerelateerde producten. Denk aan Nest… En Plugwise. En wat dacht u van HEOS? Mu-so? Harman met Omni… Sony met High-res producten.En WD staat er met een aantal nieuwe NAS-producten en een nieuwe RED-lijn. Kortom: veel […]

Een close-up van de buizen van de V80 van Octave

Op bezoek bij STS Digital

Inleiding InhoudWe lopen nietsvermoedend een vrij anoniem gebouw binnen in Amersfoort. Aan de buitenzijde zie je door het raam wel wat apparatuur staan, maar de echte pracht en praal is achter het gordijn te vinden. Niet een gordijn voor de zon, maar om de kamer voldoende te dempen, zo merken we als we naar binnen […]

Geef een reactie