web analytics

Ilumnia: “De wereld is mijn klant”

Ilumnia luidspreker

Evolutie of revolutie

Inhoud

Hoe kijkt Tom tegen innovatie aan? Een patent op de huidige technologie is aangevraagd en voorlopig in eerste fase goedgekeurd. ‘Patent pending’ dus. Gaan er in het vervolg daarop nog grote vernieuwingen plaatsvinden of wil hij stabiliseren? Hoewel je nooit weet wat zijn broer allemaal uitdoktert verwacht Tom op technisch vlak geen revolutie, eerder evolutie.

“Wat zweeft kun je niet nog zwevender maken”.

Natuurlijk kunnen er verbeteringen komen op materieel terrein, maar dat is dus gradueel. Ook op dit punt gaat Nuyts voor stabiliteit en consolidatie.

Dát is het DNA

De broers hebben keuzes gemaakt die op consistente wijze kunnen zorgen voor een controle op de groei: hoge exclusiviteit, hoge prijsklasse, geografische spreiding, beperkte aantallen per land, een eventuele wachtrij van klanten, geen afwijkingen van het Ilumnia geluid per land of continent en geen revoluties in technologie. Uit alles blijkt een grote liefde voor kwaliteit, exclusiviteit en de menselijke maat. Dát is het DNA van Ilumnia.

Risico’s

Zonder keuzes is er geen bedrijfsvoering. Ik ben me er echter van bewust dat deze keuzes ook risico’s met zich mee brengen. Zo spreken wij over het handhaven van kwaliteit aan de andere kant van de wereld, over het beheersen van een mondiale distributieketen en over communicatie met klanten uit diverse culturen en taalgebieden. Alleen met een zeer hoge en constante kwaliteit van het product en een netwerk van betrouwbare kwalitatief hoogwaardige distributeurs kunnen de broers dit allemaal beheersen vanuit hun thuisbasis. Dat realiseer je niet zomaar. Desgevraagd vertelt Nuyts inderdaad dat hij over een jaar het distributienetwerk compleet wil hebben en in het productieproces stabiliteit wil hebben bereikt. Dat vindt hij ruim voldoende doelstellingen voor een jaar.

Conclusies

Ik vind het een indrukwekkende en ambitieuze visie van Tom Nuyts en zijn broer. Ik ben heel benieuwd waar Ilumnia over een jaar staat. Het is op dit moment niet te voorzien of de combinatie van kleine aantallen en exclusieve kwaliteit een prijsniveau gaat genereren dat hun ambitieuze, maar kostbare, plannen haalbaar maakt. We gaan het zien want Alpha-Audio gaat het voor u volgen.

Gerelateerde berichten

Kevin Duffy - Sound United

Presentatie Kevin Duffy – CEO Sound United – De Visie

Evolutie of revolutie InhoudDe EDC – European Dealer Conference – begint altijd met een presentatie van de managers van de multinational. Kevin Duffy is de CEO van het bedrijf waar Denon, Marantz, HEOS, Polk, Definitive Technology en Classé onder vallen. Hij gaat langs de tijd van de overname, de huidige status en de toekomstplannen. 

High End Munchen 2016 – Soulution

Evolutie of revolutie InhoudWie aan high-end audio denkt, denkt aan Soulution? Toch? Soulution heeft net als BMW de 7, 5 en 3-serie. Op de show zien we een nieuwe 5-serie eindversterker en een nieuwe geïntegreerde 3-serie. De prijzen? Zeker nog wel Soulution-niveau met 25.000 euro voor de 5-serie eindversterker en 12.000 euro voor de geïntegreerde […]

Geef een reactie