Home Hi-Fi Fabrikanten Interview: Ilumnia high-end luidspreker

Interview: Ilumnia high-end luidspreker

0
Interview: Ilumnia high-end luidspreker

De eigenaars van Ilumnia

Inhoud

We krijgen een kop koffie voor onze neus als we gaan zitten om de heren het hemd van het lijf te vragen. Allereerst zijn we benieuwd naar de drijfveer. Hier komen natuurlijk de woorden passie, interesse en pioniersdrift naar boven. De voedende bodem van de onderneming zullen we maar zeggen.

Echter: ook de manier waarop de broers elkaar aanvullen en uitdagen is van belang. Tom de bedrijfskundige, de organisator en trouwens ook de prater, vormt een vruchtbare combinatie met Jef, de uitvinder, de puzzelaar, de elektronicus. Samen hebben ze allerlei aspecten van het project onder de knie. Bovendien blijkt al snel dat er een gezonde spanning tussen de broers bestaat. Tom die tegen Jef zegt, ‘dat ga je niet voor elkaar krijgen, maar ga vooral verder’ en Jef die zegt ‘ik kan dat wel’. Beiden zijn volhouders, een welkome eigenschap in een ontwikkeltraject van maar liefst zeven jaar!

Over het resultaat zijn ze het roerend eens: ze hebben de beste high-end speaker ter wereld gebouwd. De Ilumnia kan mee in het hoogste segment van de markt!

De toekomst van Ilumnia

Op het moment van ons interview staan Jef en Tom op een soort kruispunt met hun onderneming. Ook daarover spreken ze zich uitvoerig uit.

De topspeaker is er. Wat nu? Moet je nu naar beurzen gaan? Moet je dealers gaan bezoeken om via dat kanaal voet aan de grond te krijgen? Of moet het gewoon direct naar de consument? Heel valide vragen. Lastige vragen ook. Want hoe kun je weten wat juist is?

Ook over de afweging van commercieel belang versus kwaliteit verwoorden Tom en Jef een duidelijk standpunt: er wordt niet toegegeven op de kwaliteit. Geen concessies. Dat geldt ook voor de manier waarop de Ilumnia zal worden aangeprezen.  Natuurlijk is het van groot belang om aan de markt uit te leggen dat de Ilumnia uniek is en waarom. Maar, daarvoor zullen de heren geen goedkope commerciële verhalen gaan vertellen. Het moet technisch zuiver worden uitgelegd. Als dat betekent dat het langer duurt om een marktpositie te verwerven, dan is dat maar zo.

×