Afrondend
Inhoud
De High End-beurs werd voor het eerst georganiseerd in 1981. Duitsland heette toen nog West-Duitsland. Vertegenwoordigers van audiomerken (zoals Burmester en Clearaudio), de vakhandel en de pers besloten om samen te werken en de nieuwste ontwikkelingen aan het publiek te tonen. Na enige jaren werd de locatie in Düsseldorf en daarna in Frankfurt te klein en in 2004 verhuisde de High End naar München. Uit de cijfers is goed te zien hoe de beurs van een nationale beurs doorgroeit naar een internationale manifestatie . In 2001 waren er 150 Duitse merken op de beursvloer, en 28 uit andere landen. In 2019 zijn er 178 Duitse merken en 366 buitenlandse. Daarvan zijn er 226 uit Europa (minus Duitsland), 71 uit Azië en 59 uit Noord-Amerika. Sinds 2012 is het aantal merken uit Europa en Noord-Amerika verdubbeld en uit Azië verdrievoudigd. De bezoekersaantallen zijn gestegen van ca. 7.000 in 2001 tot 19.889 in 2018. De High End München is hiermee een van de belangrijkste beurzen voor hoge kwaliteit audio.
Wat waren dit jaar de opvallende trends? Behalve hoe duurder hoe ‘beter’.
Veel reel to reel en vinyl… En veel buizen. Dus eigenlijk… veel retro. :-).
OK dank voor je reactie Jaap.
Dan blijf ik mooi nog maar even bij digitaal.
Altijd al ‘tegendraads’ geweest. 😉
Ok!