Home Hi-Fi Black Friday

Black Friday

0
Black Friday

Op de redactie komen er veel onderwerpen voorbij, maar Black Friday is wel een onderwerp waar ik mij over verbaas. Het lijkt wel of we met z’n allen knettergek zijn geworden. Tuurlijk zijn wij Nederlanders gevoelig als het op geld aankomt. Met kortingen tot wel 70% word ook ik in de verleiding gebracht. Maar als ik nu heel eerlijk ben, heb ik al die spullen dan nodig? Gaan al die spullen, die ik consumeer , mij dan ook gelukkiger maken?

Als ik even afstand neem van alle reclame die mij door de strot word geduwd, dan word ik er gewoon diep verdrietig van. Het enige wat ik krijg te zien is dat ik meer moet kopen. Ik moet meer consumeren, want dat maakt mij gelukkig. Goed om te weten dat ik er zelf niks meer over te vertellen heb.

Waarom gaat bij het zien van 50% korting het complete rationele verstand overboord? “Heb ik het wel echt nodig?”

Want we moeten de nieuwe iphone hebben en een BMW rijden. Die heeft je collega namelijk ook. De buurman heeft een 55 inch led tv, dus ik moet een 65 inch oled. Stiekem proberen we het dan goed te praten en dan is het ook nog eens Black Friday. Waar wij als gehersenspoelde schapen naar de winkels worden geduwd. Kopen, consumeren, meer en meer en meer. Werk je zelf in de schulden, als je maar de nieuwe tech en kleding kan kopen. Er is zoveel mis met deze realiteit. Want heel eerlijk, we leren op de verkeerde manier met geld omgaan. We kopen spullen, die we niet nodig hebben, met geld dat we niet hebben om indruk te maken op mensen die we niet aardig vinden (fightclub).

En ik vind een hoop mensen niet aardig, maar dat is een ander verhaal. Maar laten we toch eens #@$%@ lekker normaal doen. Vraag je zelf nou gewoon eens af; “Heb ik het echt nodig?” en “Heb ik het geld om het te kopen?”

Als het antwoord nee is, dan kan het Pink purple rainbow day zijn, maar dan moet je het gewoon niet kopen.

Het antwoord hierop is heel simpel, als je het nodig hebt en je vraagt om korting in de winkel of bij de webshop. Vaak krijg je het dan gewoon. Een winkel/bedrijf wilt namelijk maar 1 ding; de spullen aan ons verkopen. Een hele goede “Hou de hand op de knip” Vrijdag!