Qobuz bestaat 15 jaar

Qobuz

De Franse muziekstreamer Qobuz bestaat alweer 15 jaar, en heeft in die tijd een trouwe schare muziekliefhebbers vergaard.

In 2007 zag Qobuz het levenslicht; inmiddels is de Franse muziekstreamer beschikbaar in 25 landen. Bijzonder is, dat de dienst een grote hoeveelheid door een team van eigen experts geschreven tekstuele content bevat. Een catalogus van 90 miljoen tracks waarvan een fors deel in hires-kwaliteit maakt het tot een solide geheel voor de ware muziekliefhebber die ook geniet van achtergrondinformatie. Ter gelegenheid van het 15-jarig bestaan is een nieuwe merk-campagne op poten gezet. Deze richt zich zowel op bestaande als op potentiële nieuwe gebruikers. Centrale spil vormt de film ‘Qobuz – 15 Years Of Passion & Musical Discovery’, voorzien van commentaar door Chief Marketing Officer Raphael Awóséyìn en Chief Music Officer Marc Zisman. Bekijk ‘m hier op YouTube. Ook zijn er drie documentaires gemaakt.

2 reacties

  1. Al enkele jaren op geabonneerd en zeer tevreden over hun aanbod en kwaliteit.
    Wellicht één van de beste muziekstreamers maar blijkt dat er – vooral op social media – nog altijd een grote discussie is tussen Tidal en Qobuz wie de beste muziekkwaliteit levert..

    1. Er is verschil in kwaliteit, maar het meest belangrijke verschil is wat je kan vinden, wat aanbevolen wordt. Daar zitten tussen Tidal en Qobuz grote verschillen en dan is je muzikale smaak denk ik belangrijker in wat het best bij je past.

      Bandcamp is geen streaming service, maar daar vind je wel veel een meer eclectische mix van muzikanten en kleine labels, die vaak ook op Tidal en Qobuz aanwezig zijn, maar onzichtbaar in de massa.

Geef een antwoord