Live Test – Wireless speakers – 9 januari 2022 – 10:30

Op zondag 9 januari 2022 is het weer zover! Dan gaan we weer live met een prachtige test van draadloze luidsprekers. En wel échte wireless speakers. De KAD K7, Devialet Phantom, System Audio 5.2 én de Buchardt A500. Supermodellen dus. We gaan weer streamen vanuit de Artone Studio. Kortom: spektakel! 

Actief niet goed? Draadloos klinkt niet? Think again! Wireless is volwassen en wij gaan het op zondag 9 januari 2022 laten zien en horen! Met livemuziek natuurlijk.

De kandidaten deze keer:

  • KAD K7
  • Devialet Phantom (gold?)
  • Buchardt A500
  • System Audio 5.2

Vier modellen in vier verschillende prijsklassen. En dat is ook de bedoeling. Het is geen strijd, het is puur om te laten zien en horen wat u kunt / mag verwachten in verschillende klassen van draadloze luidsprekers.

Wij hebben er al veel zin in! We hopen u te zien op zondag 9 januari.

Live Test – Wireless speakers

 

10 reacties

  1. Dag Jaap

    Mijn beste wensen voor jou, je familie en de ganse AA ploeg en vooral een goede gezondheid die toelaat te genieten van alles wat je onderneemt.
    Proficiat met deze uitdagende life test.
    Het deelnemersveld is veelbelovend!
    Het zou interessant zijn om in de latere review de verschillen in gebruikte techniek voor de draadloze signaaloverdracht toe te lichten.
    Bijvoorbeeld, wat zal je gebruiken voor de aansturing?

    KAD K7 met Primare SC15 en Wisa technology?
    System Audio 5.2 met Primare SC15 of hub en Wisa technology?
    Buchardt A500 met hub en Wisa technology?
    Devialet Phantom via Wifi, Upnp, Roon zonder voorversterker of hub?

    Klankmatig best wel indrukwekkende verschillen te verwachten!
    Ik ben benieuwd.

    Bedankt
    Bart

  2. Schrijf dit om de nieuwe bezoekers ‘n wegwijs te maken 😉 32bit is meer dan genoeg. -192dB naar 0dB de negatieve waarde is trouwens niet horen, ongeacht hoe goed de oren zijn. Wij weten dat de bits staan voor bedragen (2 tot 32 machtsverheffen) tussen 0 tot en met 4294967296 (geschreven in nullen en enen), waar de sample (aantal wordt genoteerd in kHz/s, hoe hoger deze waarde, des temeer de sinusgolf benaderd wordt, theoretisch is 44.100 Hertz ruim voldoende, de helft van deze waarde maakt 22.500Hertz weergave mogelijk) mee genoteerd wordt, de dynamiek (-192dB – 0dB theoretisch het maximale zonder vervorming +4dB = 0 VU) kan vergeleken worden met de omwentelingsnelheid van een spoelen recorder. Het is bekend dat de opname van de professionele 2 sporen bandrecorder 38 cm/s hooguit geëvenaard maar nooit verbeterd kan worden. De DAW maakt snel en met heel veel sporen werken mogelijk. WiSA 24bits met 48kHz/96kHz wat dus theoretisch 2x beter dan de kwaliteit van een CD. Een dynamiek van 144 dB evenals de 48.000 Hertz weergave wordt theoretisch mogelijk. Kortom High-end MAAR dan wel zonder kabel!

  3. Dit ‘Actief niet goed? Draadloos klinkt niet? Think again! Wireless is volwassen en wij gaan het op zondag 9 januari 2022 laten zien en horen! Met livemuziek natuurlijk.’ spreekt voor zichzelf. En weer wordt bevestigd dat 64-bit / 768kHz thuishoort in de opname studio. Hoe hoger het aantal bit en kHz hoe fijner het bewerken is. Maar beslist niet thuis een must is. Het aantal bits 64 maakt ‘n dynamiek van 384 dB mogelijk, een luidspreker met dit vermogen is dodelijk, de geluidstrillingen maken de ingewanden vloeibaar. Een kind is instaat om 20.000 Hertz (40 kHz stereo) te horen. Maar bewezen dat bij een complex signaal (muziek) dit verschil door de audiofiel, A/B (blind) vergeleken, toch opgemerkt wordt. WiSA wordt net zoiets als de smartphone vroeger was. We willen straks met deze kwaliteit beslist geen kabel meer. Deze uitzending wil de audiofiel beslist niet missen.

Geef een antwoord