web analytics

Sennheiser staat open voor verkoop consumententak

Sennheiser

Sennheiser heeft laten weten zich te willen gaan concentreren op de professionele tak van producten, waarbij het aangeeft open te staan voor overname van de consumentenafdeling.

Sennheiser is in de professionele wereld al decennia lang een bekende en grote speler. In veel studio’s treft u bijvoorbeeld hoofdtelefoons van het merk aan als standaarduitrusting. Tegelijkertijd is de fabrikant ook actief op de consumentenmarkt. Toch lijkt het daar inmiddels minder heil in te zien, getuige het officiële statement dat Sennheiser op z’n website plaatste. De fabrikant geeft hierin onder meer aan op zoek te zijn naar een zakenpartner met een bekende naam, waardoor het zich voortaan kan concentreren op professionele producten.

Google?

Het is geen geheim dat Sennheiser het niet heel makkelijk heeft op de consumentenmarkt. Daar is gewoon enorm veel concurrentie van anderen. Vaak kiest de consument ook snel voor een goedkoper product zonder per definitie naar de kwaliteit te kijken. Heeft wellicht ook te maken met de korte ‘doorlooptijd’ die AV-producten tegenwoordig hebben. Ben je net gewend aan die mooie 4K-tv met Dolby Atmos en staat er alweer een 16K-tv met een audiokanaal in de vijfde dimensie voor u klaar. Sennheiser is van oudsher een fabrikant die kiest voor kwaliteit en niet voor kwantiteit. Precies dat waar de professionele wereld ook voorstander van is. De snelle en hyper-competitieve consumentenmarkt vormt daarbij een aanslag op de bedrijfsprestaties. Vorig jaar bijvoorbeeld moest Sennheiser noodgedwongen afscheid nemen van 650 werknemers. Overigens circuleert er een opvallende naam in het geruchtencircuit van ‘het wereldje’ als het gaat om een nieuwe eigenaar van de consumententak: Google. Heel vreemd is dat misschien niet eens, vergelijk het maar met Apple dat Beats overnam. Tegelijkertijd kan het natuurlijk ook zomaar een Chinese grootgrutter zijn die toeslaat. Afwachten dus maar, de komende tijd.

Geef een reactie