web analytics

Sound United neemt afscheid van Ken Ishiwata

Sound United

Ken Ishiwata verlaat deze maand Marantz (onderdeel van Sound United), na 41 jaar als toonaangevend licht bij Marantz zijn kunsten vertoond te hebben.

Sound United laat weten dat ‘na 41 jaar als toonaangevend licht bij Marantz, het nummer één hifi-merk ter wereld, Ken Ishiwata in mei 2019 het bedrijf zal verlaten. Het contract tussen beide partijen is nu ten einde en er is onderling overeengekomen dat elk zijn eigen weg zal gaan. Als Senior productmanager en als Brand Ambassador van Marantz, gebruikte Ken zijn onberispelijk oor en technische ervaring om met het ontwikkelingsteam in Europa en Japan te werken aan het onderhouden en ontwikkelen van het legendarische Marantz-geluid’.

Iconen

‘Producten die persoonlijk zijn afgestemd door Ken Ishiwata en zijn initialen dragen, worden al lange tijd beschouwd als leiders in hun klasse. Hiertoe behoren hifi-iconen zoals de CD63mkII KI en PM66KI, en meer recent de beroemde KI Ruby-serie, waarmee Ken’s 40-jarig jubileum bij Marantz is gevierd’, aldus Sound United.

Marantz-geluid

Bart Muller, Senior Vice President European Commercial Operations, gaf als commentaar: “We willen Ken bedanken voor zijn uitstekende staat van dienst en met name voor de groei van het merk Marantz in Europa. Ken werkte nauw samen met een geweldig team van gelijkgestemde ingenieurs en deelde zijn kennis om de geluidsfilosofie van Marantz te beschermen. Eigenaren en fans van Marantz kunnen in de toekomst blijven vertrouwen op het onmiskenbare Marantz-geluid.”

Gouden oren

Ken kwam in 1968 naar Europa om voor Pioneer te werken en werkte daarna nog met verschillende technische merken voordat hij in 1975 begon als modefotograaf. In 1978 trad hij in dienst bij Marantz als technisch coördinator en is sinds 1996 merkambassadeur van Marantz. Sindsdien is Ken Ishiwata misschien wel de meest invloedrijke persoonlijkheid in de hedendaagse high-end audio-industrie. Zijn gouden oren zijn universeel geprezen en zijn opvattingen zijn geroemd door hifi-pers en muziekliefhebbers wereldwijd.

Eindhoven

Ken evalueerde en tunede dagelijks elk nieuw Marantz-product in de veelgeprezen luisterruimte op het Europese hoofdkantoor in Eindhoven. Hierdoor zag Ken – zo meldt Sound United – van tijd tot tijd een product dat, met het voordeel van zijn onnavolgbare proces en wat extra investering, het potentieel had om een ??nog betere performer te worden. Deze producten zagen de markt eerst als SE (Special Edition) -modellen en later, met dit proces naar een nog hoger niveau gebracht, als KI-Signature-producten. Ken gaf zijn naam alleen aan een product, wanneer hij het oorspronkelijke Marantz-geluid -en filosofie het dichtst benaderde.

Vooruitblik

‘Marantz is gezegend door te profiteren van zijn toewijding, uitgebreide kennis en ervaring gedurende meer dan vier decennia. Het bedrijf is enorm dankbaar dat hij dit alles heeft gedeeld met het team in Europa en Japan, wat zal blijven groeien op deze passie voor het behoud van de hoogste normen in audio. We kijken ernaar uit Ken weer te ontmoeten en met hem van de muziek te genieten, because music matters!’, zo lezen we verder in het persbericht van Sound United.

Gerelateerde berichten

Geef een reactie