web analytics

WeTransfer introduceert eigen muziekdienst

Wetransfer

Na HitsNL komt er binnen korte tijd nog een online muziekdienst van Nederlandse makelij beschikbaar. WeTransfer lanceert volgens persbureau Bloomberg aanstaande woensdag een eigen streamingdienst.

Met ruim 85 miljoen maandelijkse gebruikers kan WeTransfer nog weleens een interessante speler worden binnen de drukbezette streaming-markt. Aankomende woensdag zou het Nederlandse bedrijf in Los Angeles alle details onthullen. Helemaal nieuw is deze markt overigens niet voor de online opslagdienst, want de cloudservice heeft al liedjes en muziekvideo’s gepubliceerd van Prince, Big Grams en Disclosure. Madonna, Justin Bieber en Pharrell Williams zijn benaderd om mee te doen. Als tegenprestatie mogen zij adverteren op WeTransfer.

Beperkt aanbod

WeTransfer heeft naar verluidt geen ambities om geld te verdienen met de muziek en er zullen dan ook geen volledige albums beschikbaar komen. Het betreffen vooral losse nummers, demo’s, remixen en ander exclusief materiaal, een beetje zoals SoundCloud dus. De inkomsten blijven bestaan uit advertenties en betaalde abonnementen voor het delen van grotere bestanden. Het bedrijf wil zich met een verbeterde service graag onderscheiden ten opzichte van concurrenten als Dropbox en Microsoft OneDrive.

Gerelateerde berichten

Cambridge Audio

Nieuwsupdate CES 2015 (deel 1)

Momenteel vindt in Las Vegas de grootste elektronicabeurs ter wereld plaats, namelijk CES 2015. Omdat we dagelijks worden overspoeld met omvangrijke persberichten, bundelen we het audionieuws in korte items. U hoeft hierdoor geen ellenlange teksten te lezen, terwijl u evengoed vlot op de hoogte bent van de recentste ontwikkelingen in het audiolandschap. Hierbij het eerste deel […]

Geef een reactie