HOBO Hifi failliet

HOBO hifi Purmerend (2)

De filialen van de Nederlandse hifiketen HOBO zijn gisteren leeggehaald. Circa vijftig man staan direct op straat.

logo-HOBO-Hifi-the-hi-finest-store-in-hollandGisteren hebben alle medewerkers op het hoofdkantoor in Geldermalsen het slechte nieuws gehoord. Verhuizers zijn gisteren aan de slag gegaan om alle filialen leeg te halen. Alle apparatuur is weggehaald. De overige inboedel is nog wel aanwezig. Bestellingen via www.hobo.nl worden niet meer verwerkt.

Doorstart?

Volgens een medewerker van Hobo is het slechter gegaan met de keten nadat ze geen Beats by Dre meer konden verkopen. Een andere bron meldt weer dat dit er niets mee te maken heeft, omdat de hoofdtelefoons maar een marginaal aandeel was van de omzet van de keten. Onder aan de streep blijft het gewoon jammer dat het zo slecht gaat met de keten dat ze de deuren hebben moeten sluiten.

Over een doorstart kunnen we nog niets zeggen. Of er een doorstart komt, is geheel aan het management van de Nederlandse Hifi-keten.  Zodra we meer weten, kunt u het lezen op Alpha Audio.

39 reacties

  1. Vorige week naar Geldermalsen gereden want had een klein euvel aan m’n versterker. Zag op nr 33 (showroom) licht branden en belde aan. Duurde even maar deur ging open en werd te woord gestaan door een uiterst vriendelijke heer. Blijkbaar worden reparaties al een tijdje uitbesteed aan AS in Elst maar hij kon de contactgegevens wel even voor me opzoeken. Mocht even meelopen naar binnen. Het was duidelijk dat de ruimten opnieuw werden ingedeeld en gevuld (showroom annex webshop/afhaalpunt?). De enige bezetting waren de beide boekhouders die als enigen nog NIET waren vrijgesteld van werkzaamheden door de curator en dus gewoon fulltime aanwezig moeten zijn, terwijl ontslag zeker is. Dat moet toch een heel naar gevoel zijn… Heren, nogmaals sterkte! (versterker functioneert weer perfect overigens)

  2. Ik heb mijn marantz mcr 610 voor een garantiereparatie naar het filiaal in Alkmaar gebracht. Weet niet waar die nu is maar waarschijnlijk nog niet bij het filiaal in alkmaar, omdat ik heb begrepen dat ze daar allen op woensdag retour bezorgd worden en ik niets heb gehoord.

  3. Ik ben donderdag ochtend gebeld dat er onder garantie een nieuwe versterker voor mij klaar staat. Adri Enig idee of die dan ook onder de apart gehouden reparaties valt!

        1. Sorry Bas, daar weet ik niets van af, was een ander filiaal neem ik aan.
          Wij hebben bij ons filiaal met de heren van de NTAB afgesproken voordat we de zaak moesten verlaten dat reparaties van klanten buiten schot konden worden gehouden.
          Wat daar verder van terecht is gekomen weet niemand van ons omdat we niet meer de filialen kunnen betreden.

  4. De website is nog in de lucht, het webshopgedeelte is eruit geknipt. Dat moet al van te voren bekend zijn geweest. Lijkt op een geregiseerde doorstart zoals bij neckermann om de personeelskosten te beperken (lees: de oudere medewerkers met vaste contracten te wippen).

      1. Meeste faillissementen zijn frauduleus of geregiseerd. Wordt alleen niets aan gedaan door OM.
        Ik neem aan dat dit geval anders is zoals je aangeeft. Sterkte.

  5. Helemaal niet jammer. Heel naar voor betrokkenen, dat wel. We leven in een overvolle audio markt waar er meer dealers dan klanten zijn. Dit geeft de echte specialist ruimte om verder tot wasdom te komen.

  6. Is Penta / Penhold hier ook in betrokken, is uiteindelijk de vader van de Hobo jongens, of gaan nu hun importeurschappen waaronder AVM naar andere handelaren / verkooppunten. Graag reactie hierover.

    1. Nee, Penhold zit hier niet in. Ze zitten allemaal in een andere BV, dus die staan buiten schot. Heb het ook bewust niet gemeld om die reden. Wat de plannen zijn voor levering aan andere filialen, weet ik niet.

    2. Even maar wat fabeltjes wegpoetsen.

      Alhoewel Hobo en Penhold op concern niveau onder een holding vielen opereerde zij beide geheel zelfstandig in de markt.

      Penhold zal zeker haar groothandels activiteiten continueren en daar waar mogelijk uitbreiden.

      Hobo Hifi als Retail organisatie zal volgende week meer informatie naar buiten komen..

      Ter aanvulling:
      Hoofdtelefoons van merk Beats werden bij Hobo net zoals die van het merk Sennheiser en B&W van een externe distributeur betrokken. Veranderingen in het distributie netwerk van Beats hebben hier dan ook niets mee te maken.

      Ik wens het gehele team van Hobo sterkte en weet uit ervaring uit wat voor een betrokken club deze organisatie bestond.

  7. Met mede dank aan ‘het beste kabinet sinds WOII’, die ervoor zorgdragen dat de (werkende) burger alleen nog opdraait voor ‘bezuinigingen’ (lees: lastenverzwaringen) en het geld wat dan nog over is toch maar even in de knip houdt.
    Sterkte aan alle medewerkers van HOBO, ik hoop dat jullie evt. een doorstart kunnen maken.

  8. Ik zou die reparatie zsm terughalen, met alle mogelijke middelen.
    Nu kan het misschien nog.
    Anders vervalt de boel onder de curator en wordt het zonder pardon geveild/verkocht (vaker meegemaakt).

    1. Dat is onjuist. Als je een reparatiebon van het artikel hebt kan je ondubbelzinnig bewijzen dat het artikel van jou is. Anders ligt het met goederen die gedeeltelijk zijn aanbetaald, dus niet volledig jouw eigendom zijn. Deze komen in de te verkopen boedel en je mag als schuldeiser achteraan aansluiten in de rij. De (r)overheid staat ook hier weer vooraan, meestal kan Jan L*l helemaal niets meer van zijn (gedeeltelijk) bezit claimen.

    1. @Engelander, zoals Eef al aangaf hebben we de klantreparaties apart kunnen zetten en deze zouden zij achterlaten. Verder kunnen wij ook alleen maar afwachten.

Geef een antwoord