web analytics

Spotify ontwikkelt gratis apps

Volgens The Wall Street Journal is Spotify bezig om een gratis mobiele versie klaar te stomen. Tot dusver is hier een betaald abonnement voor nodig van zo’n tien euro per maand.

spotify-3.18.2012Net als bij de desktopversie krijgt de gratis apps advertenties. Het Zweedse bedrijf heeft hiervoor een deal gesloten met een aantal grote platenmaatschappijen, zoals Sony, Universal en Warner Music. De onderhandelingen hebben bijna een jaar geduurd. Het gebruik van de gratis dienst is overigens wel gelimiteerd. Mobiele gebruikers kunnen namelijk niet zelf afspeellijsten uitkiezen. In plaats daarvan creëert Spotify een gepersonaliseerd radiostation gebaseerd op de voorkeuren van de luisteraar. Wenst men meer controle, dan is het nodig om een betaald abonnement te nemen. Volgende week houdt Spotify een persconferentie in New York. De verwachting is dat de Zweedse eigenaren dan meer duidelijkheid geven over hun toekomstige plannen.

Gerelateerde berichten

Logo Ziggo

UPC verdwijnt in april als merknaam

Vorig jaar nam UPC de tv-provider Ziggo over. Klanten merkten er tot dusver weinig van, want de merknaam bleef in de maandelijkse facturen gehandhaafd. Vanaf april komt daar verandering in en worden alle bestaande UPC-abonnees overgezet naar Ziggo.

Geef een reactie