Radioreclame: daar zit muziek in!

De netto radioreclamebestedingen in het derde kwartaal van 2013 zijn met 12% gestegen ten opzichte van 2012 en bedragen ruim 47 miljoen euro. Daarmee zijn de netto radioreclamebestedingen in het derde kwartaal weer terug op het niveau van 2011.

radioreclameDit blijkt uit cijfers van het Radio Advies Bureau, het kenniscentrum voor iedereen die zich beroepsmatig bezighoudt met radio als reclamemedium.

Grote stijging Telecom en ICT

De retailbranche is nu de grootste besteder op de radio en heeft 47% meer radioreclame gemaakt. Transport is gestegen met 32% en nummer drie, Telecom & ICT, stijgt met 46%. Opvallend is dat de grootste stijger de Mode-branche is, die vier keer meer radio inzette dan in hetzelfde kwartaal van 2012. Branches die minder radio hebben ingezet, zijn: Persoonlijke verzorging en Was- en Reinigingsmiddelen.

Gerelateerde berichten

Beatport

Spotify en Beatport werken samen

Over het algemeen proberen online muziekdiensten elkaar af te bluffen met een breed aanbod en handige functies. Des te opvallender is het dat Spotify en Beatport de handen ineenslaan. Bij laatstgenoemde zijn vooral liefhebbers van dancemuziek aangesloten. Spotify gaat het aanbod van Beatport deels in zijn eigen streamingdienst integreren. 

Geef een reactie