donderdag, april 25, 2024

Wat is belangrijker: de app, services of het geluid?

Weergave van 11 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168411
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Bij streaming komt veel kijken. En aangezien de apparaten en de technologie relatief nieuw is, is het kiezen van een streamer niet gemakkelijk. De ene streamer heeft een sublieme geluidskwalitieit, de ander heeft een goede app… en weer een ander model biedt alle online services.

      Wij zijn benieuwd wat u nu het meest belangrijk vindt bij het uitzoeken van een streamer. Gaat u voor de app (bediening), het aanbod van services of puur geluidskwaliteit? Of zijn er nog ander factoren… denk aan installatiegemak. Wij horen het heel graag van u!

    • #168888
      bert69bert69
      Deelnemer

      Om het even op de singel netwerkstreamers te houden. In de vele reviews die er verschijnen wordt natuurlijk gesproken over de mogelijkheden, de kwaliteit, de hoeveelheid aansluitingen, al dan wel of niet v.v. een DAC etc.
      Vaak wordt er dan genoemd dat er een app beschikbaar is voor Apple en Android devices. Maar hoe goed is die app. Onlangs las ik ergens een aantal klachten over hoe slecht de bedienings app was (ben even het merk van de streamer kwijt), het betrof wel een apparaat van ruim boven de duizend euro. Er werd ook gezegd:’daar zit je dan met je mooie apparaat wat voor geen meter loopt vanwege een slechte app en geen garantie om op terug te vallen want het apparaat zelf functioneert goed’.

      Dus voor mij een feilloos werkende app zou een van de eerste dingen zijn wat ik zou checken alvorens een berg geld uit te geven. Als je die filtering hebt gedaan kun alsnog uit de overige apparaten kiezen op basis van je verdere wensen.

    • #168889
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Goed uitgelegd. En heel goed punt. Zonder goede app is de streamer onbruikbaar.

    • #168937
      laanlaan
      Deelnemer

      Dat het moet werken is wel een voorwaarde. Dat de meest voorkomende services ondersteund worden is tegenwoordig een must. Met deze punten zal een groot deel van de gebruikers al heel tevreden zijn. Om de audiofielen ook tegemoet te komen..? Is een niche. Om mezelf even als voorbeeld te nemen: de sonos voldoet prima aan gebruiksgemak, de apps en beschikbaarheid van services. Om het ding zelf heb ik zoveel mogelijk gedaan om hem goed te laten klinken. Mooie utp kabel, mooie coax naar een betere dac. Ik ben best tevreden met het geluid, hoewel ik de nas toch graag laat spelen via een USB rechtstreeks op de dac. Ik zoek iets dat dit deel, zeg maar tussen de utp en de coax, kan verbeteren. Kijkend naar het aanbod tref je dan heel veel spul aan dat ook de rol van cd ripper, nas of pre amp vervult. Leuk, maar hoeft niet. Daarbij de vraag of deze dan ook aan de primaire voorwaarden voldoen: goeie app en ondersteuning van de bekende services?

      Na enig zoekwerk stuit ik op de auralic streamers. Die overlappen in mijn geval geen functies die al naar tevredenheid zijn ingevuld en de klankmatige prestaties lijken goed. Iemand ervaring hiermee? Wat me tegenstaat is de prijs (?1750) en de looks van een my first Sony. Ga je nog een auralic testen Jaap?

    • #168938
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Laan,

      Ik ga zeker nog een Auralic testen. Zeker een interessant ding! Heb in twee set-ups de Auralic kunnen horen op High End en in beide gevallen heeft het prima gefunctioneerd.

      De Connect is handig, maar ik mis toch wel dingen als ik het vergelijk met bijvoorbeeld een Bluesound Node. Die klinkt gewoon beduidend beter voor slechts 100 euro meer. Ben benieuwd of een Auralic daar nog écht dingen aan toevoegt.

    • #168940
      laanlaan
      Deelnemer

      Da’s een idee die bleusound. Die was me nog niet opgevallen. Dank voor de tip Jaap, ik denk dat ik die maar een ge proberen. Ben benieuwd of jullie de auralic nog beter vinden.

    • #168942
      laanlaan
      Deelnemer

      Een goede tussen oplossing is wellicht de sonos modificeren? Ik las bij toeval een heel relaas over de magna modificatie van de voeding, sp/dif aansluiting en tenthlabs klok. Kost bijna evenveel als een node.. Iemand daar een mening over? De werking van de sonos bevalt me verder wel. En bij de node heb je een goede (dure) optische kabel noodzakelijk nodig. Best lastig allemaal.

    • #168977
      BartBart
      Deelnemer

      Hoi Laan, ik heb de Sonos Magna gehad. Dat was een prima upgrade tov de ‘ gewone’ Sonos, ik vond het z’n geld zeker waard. Uiteindelijk ben ik overgestapt op een NAD M50 streamer. Die klonk gewoon beter, maar is ook 6x zo duur tov de ongemodificeerde Sonos. Qua gebruikersgemak, looks en integratie van bijv. Soundcloud vind ik Sonos ongeevenaard.

      Bluesound (NAD) wordt langzaam beter, maar heeft nog wel wat stappen te maken. Maar ik stel geluidskwaliteit dus wel op de eerste plek.

    • #168982
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Laan,

      Even als aanvulling: de Node klinkt van zichzelf al ontzettend goed. Wij spelen op kantoor via een optische kabel naar de M51-dac, maar het verschil is gewoon subtiel te noemen. Ik zou nooit een M51 aanraden bij een Node… dat is geld weggooien. Tenzij je meer apparaten wil koppelen natuurlijk.

      Een Node speelt een Sonos met twee vingers in de neus naar huis… ik denk zelfs dat hij een Sonos met modificatie weg speelt. Daarbij: Bluesound kan High Res afspelen en Sonos niet. Dat vind ik wel een heel groot voordeel, aangezien er steeds meer uitkomt in 24 bit.

      Op gebied van App… Ja, daar wint Sonos nog wel. Maar zoals Brt al zegt: het wordt elke update beter. En ik vind het prima werken… Mijn vrouw ook… En dat zegt wat :-).

    • #169018
      MarcelMarcel
      Deelnemer

      Het is m.i. absurd om een streamer te roemen om zijn geluidskwaliteit als de app niet volledig ontwikkeld is.

      Dat zeggen ongetwijfeld enkel de mensen die een >1000,- apparaat hebben gekocht. Sterker nog, bedrijven die geen goed functionerende app bij hun streamer aan kunnen bieden zijn met geldklopperij bezig. Het zou fabrikanten sieren als er op verkoopsites meer info over hun app beschikbaar is.

      Streamen draait m.i. om gebruiksgemak en dient daarom een mooie combi te zijn van een prima app en dito geluid.

    • #169036
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Beste Marcel,

      Ik zeg toch niet dat de app niet goed is? Bluesound heeft een prima app. Hartstikke stabiel en fijn in gebruik. Ik zeg alleen dat de Sonos-app nog wat beter is. Kwestie van goed en beter. En van smaak.

      Ik werk dagelijks met vele apps en Sonos en Bluesound hebben beide apps die ontzettend goed zijn. Daar kunnen veel fabrikanten nog van leren. Marantz bijvoorbeeld.

    • #169038
      MarcelMarcel
      Deelnemer

      Hoi Jaap!

      Ik praatte in het algemeen 😉

      Je wilde toch weten hoe wij erover denken…haha.

      Nu je het zegt…ik mis een quote functie. Het was iig geen reactie op jouw reactie.

    • #169039
      MarcelMarcel
      Deelnemer

      .
      Met de ‘reactie’ knop zie ik in de adresbalk dat ik reageer op die specifieke post maar ik zie dat visueel niet terug.

    • #169042
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Marcel,

      Klopt… Gaan we – indien mogelijk – nog even aanpassen. Dank voor het aangeven.

    • #169043
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      We hebben nu niveau’s ingesteld. Dan zie je het visueel in ieder geval dat het een reactie is.

      Reageren gaat door bij het bericht waarop je wilt reageren rechts in de titelbalk van het bericht op “reactie” te klikken.

      Quoten kan door tekst te selecteren en vervolgens op de knop ‘b-quote’ te klikken.

    • #169045
      MarcelMarcel
      Deelnemer

      Top!

      We hebben nu niveau’s ingesteld. Dan zie je het visueel in ieder geval dat het een reactie is.

    • #169052
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      You’re welcome!

Weergave van 11 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×