donderdag, april 25, 2024

Romonoli

Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168500
      romonoliromonoli
      Deelnemer

      Mijn set;

      Buizenversterker; Lua 4040c Jubilee (+ Tripple Modificatie, LL34 + LCC3 van L’atout en CV4024-KB/AD uit de Mullard fabriek
      Luidsprekers; OLS EM-1 Reference, ook met een Triple M Modificatie (zijn DE luidsprekers UIT de test van Hifi.nl) – google maar eens;-)
      Musical Fidelity M1 aDAC, met een DH Labs usb kabel.
      Luidsprekerkabel; Atlas Ascent MK2
      Muziek; 2 TB HDD met Flac/hi-res bestanden…+/-2500 albums.

    • #169230
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Hoi! Welkom bij Alpha Audoi! Mooie set!

    • #169558
      Boris PetersBoris Peters
      Deelnemer

      Hoi Romonoli,

      Ik heb vandaag ook een LUA 4040c jubilee gekocht. Nu vind ik gitaren, accoustisch en stemmen echt prachtig klinken!! Maar het laag valt me tegen…niet echt strak. Ik kwam dit minpuntje trouwens ook al ergens anders tegen op internet. Nu moet er natuurlijk ook wel iets zijn voor de prijs. 🙂 Maar ik zag dat jij wat modificaties hebt uitgevoerd. Kan je me daar wat meer over vertellen. Ik ben nieuw in buizenland. Mijn Accuphase wordt gerepareerd, dus ik dacht eens wat anders te testen.

      Hoor graag of jij wel mooi laag hebt.

    • #169559
      romonoliromonoli
      Deelnemer

      Hoi Boris,

      Ik heb de Lua nog steeds en bevalt nog prima.
      Ik heb de modificatie niet zelf gedaan, deze zat er al in.
      o.a. Papier in olie condensatoren en Allen Bradley weerstanden.

      Hoe hij origineel klinkt weet ik niet. Heb er toen +/- 450 euro!! voor betaald en later pas nieuwe buizen in laten zetten.
      De Super L’atout LL34 (el34) super selected a 34,95 zijn zeer mooi, zo ook de LCC83 (ecc83) ook super selected a 15,95 zijn geweldig voor hun prijs (mijn smaak!) Kijk eens op de website van Tube L’atout, http://www.latout.nl of van http://www.triplemaudioshop.nl

      Ik weet niet met welke speakers je speelt. Bij mij, de OLS EM1 Ref. (rendement 89/90 db) gaat het wel, al vind ik dat het laag ook iets strakker kan. Maar het klinkt gewoon Lekker!! Maar…eigenlijk zou 90db+ beter zijn. Met je Accuphase zal het laag inderdaad strakker zijn omdat ie meer vermogen heeft.
      Heb ooit eens een AVI S21 (2300,=)en de Denon PMA SA1 (8000,=) geïntegreerde versterkers thuis vergeleken met de Lua. Ja, het laag is iets strakker, kan harder spelen, maar daar is alles ook mee gezegd. Stemmen, plaatsing, open, etc..is in het voordeel van de Lua. (dit alles bij mij thuis, mijn beleving, bij een ander kan het anders zijn natuurlijk)

      Laat je buizen eens checken of ze nog ‘goed’ zijn, met versleten buizen klinkt het ook minder strak en dynamisch. Mocht je andere buizen nodig hebben dan zou o.a. de Super L’atouts een aanrader zijn.
      Succes ermee..ben benieuwd

      Groet Rob

    • #169575
      romonoliromonoli
      Deelnemer

      Boris,
      altijd leuk zo’n terugkoppeling…
      thx!!

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×