vrijdag, maart 29, 2024

Raumfeld streamer

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168452
      Peter WaalkensPeter Waalkens
      Deelnemer

      Ik heb een Raumfeld streamer die op zich goed bevalt. Voor weinig geld draai ik Tidal op hoge kwaliteit. Ook de ingebouwde DAC is behoorlijk goed, maar hoe de Raumfeld zich verhoudt tot andere streamers als Sonos of Bluesound? Een vergelijkingstest zou super gaaf en nuttig zijn.
      Vraag daarbij: als ik naar een hogere kwaliteit wil, heeft dan een betere (losse) optisch aangesloten DAC de voorkeur of kan ik dan beter het geheel upgraden? (Dit rekening houdend met een beperkt budget).

    • #169086
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Een dac achter de Raumfeld kan zeker helpen. De Connector2 heeft een optische uitgang. Die kan prima bits doorsturen naar een mooie dac. Bijkomend voordeel: andere apparaten kunnen ook weer aan die dac hangen…

    • #169088
      jaaptinajaaptina
      Deelnemer

      Ik heb een streamer en een losse dac. Ik ben wel nieuwsgierig in hoeverre (afgezien van de dac) de verschillen tussen streamers duidelijk hoorbaar zijn.

    • #169089
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Er zit een behoorlijk verschil tussen streamers. We hebben op Xfi een demo gedaan met de NAD M50 en de Node2. Zeker hoorbaar. M50 heeft meer lucht, detail en verfijning.

      Er staat ook een artikel over de M50, Auralic Aries en een laptop met Foobar op Alpha Audio.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.