donderdag, april 25, 2024

Olive One ?

Weergave van 5 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168418
      RokxRokx
      Deelnemer

      Beste Alpha-Audio lezers,

      Heeft iemand ervaring uit met de Olive one ?
      Het leek een interessant project, maar recente info is er niet echt ( behalve de eigen site) en ik lees weinig/geen serieuze recensies.

      Het leek mij een mooi apparaat gezien de ogenschijnlijke gebruiksvriendelijkheid en mooie vormgeving.

    • #168901
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Audiac deed olive, maar of ze dat nu nog actief doen, weet ik eigenlijk niet zeker.

      De One moest het helemaal worden, maar ik heb nooit een sample gezien. Laat staan kunnen testen. Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik er niet meer actief naar vraag.

      We hebben ooit de Olive 4 getest. Dat ding was echt niet best. Analoog uit gewoon slecht en digitaal uit veel onrust.

    • #168951
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Rokx,

      Weet je al meer?

    • #168963
      RokxRokx
      Deelnemer

      Goedemorgen,
      Eerlijk gezegd ben ik afgehaakt voor de olive one. Te weinig reviews en niet in Nl verkrijgbaar.

      Binnenkort komt de Auralic Aries mini uit. Deze maakt me nieuwsgierig. Daar wacht ik nog even op. Anders zal ik voor de bluesound streamer gaan.
      Enig idee of je via omwegen je audio hobby kunt financieren uit je nieuwe hypotheek 😉

    • #168966
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Rokx,

      We gaan de Auralic binnenkort testen. We draaien al langer met Bluesound: werkt perfect. Of je audio uit de hypotheek kunt halen… ik betwijfel het, of je moet een hele goede boekhouder kennen :-).

    • #169138
      corivalcorival
      Deelnemer

      Ik heb 4 Olive Ones. 1x met 1TB HD, de anderen zonder. De nieuwwaarde is € 2.900. Prima op het gebied van geluidskwaliteit. Maar op het gebied van multiroom en de app ben ik minder tevreden.

      Ik overweeg over te stappen op Bluesound.

      Voor € 1.500 wil ik wel afscheid nemen van mijn Olives.

    • #169139
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Corival,

      Ik ben bang dat je dan beter even op marktplaats reclame kan gaan maken. De meeste mensen op Alpha weten dat Bluesound toch wel beter werkt én beter klinkt dan Olive. Daarnaast: er is voor NL bijna geen support meer voor Olive. Zonde… maar wel de realiteit.

Weergave van 5 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×