donderdag, april 18, 2024

NAD 390DD 2e hands kopen??

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168469
      HaicoHaico
      Deelnemer

      Beste Alpha Audio en forum leden.
      Ik zit met een prangende vraag.
      Is het slim om een 2e hands NAD 390DD te kopen?

      Qua functionaliteit komt hij wel overeen met al mijn wensen:
      – HDMI input/output
      – USB DAC
      – Detailrijk geluid.
      – Bas/treble regeling in het digitale domein.
      – All in one. (pre-eind-dac)
      – Beregoede Zetex technologie.

      Het feit blijft wel dat dit een versterker is uit 2012 en we zijn toch al 4 jaar later.

      Zijn er wellicht redenen waarom iemand mij de 390DD zou afraden?

      Heel erg bedankt alvast voor het advies,

      Haico
      ps: voor de oplettende lezer, mijn Magnat MA800 en de Audio GD dac zijn idd. naar een ander baasje. Damn you, upgrade virus..

    • #169182
      kuitertkuitert
      Deelnemer

      Beste Haico,

      Het ligt natuurlijk aan de prijs.
      Mijn c390DD speelt nog steeds de sterren van de hemel.
      Er zijn natuurlijk andere versterkers op de markt, maar de c390dd wordt nog steeds gebouwd.

      Als je hem kunt beluisteren en je vindt hem mooi, is dat dan niet goed genoeg?

      Groet,

      Alex

    • #169195

      Ik bezit zelf een NAD D7050, een klein zusje van de 390DD.
      Als ik vanuit mijn D7050 kijk, dan heb ik het helemaal gehad met dat digitale gedoe.
      Maar er kan veel met een D7050 dus doet die nu dienst als regelversterker voor mijn NAD custom versterker die gewoon heerlijk analoog is.
      Maar ga ik in de toekomst andere versterkers kopen, dan beslist geen digitale versterkers!

      Laat maar heet worden, laat maar meer stroom verbruiken, ik hou nu eenmaal meer van levende muziek dan dood geluid.

    • #169208
      PVeth61PVeth61
      Deelnemer

      Hoi Haico,

      Ik heb de 390DD sinds 2012 en ben nog dagelijks onder de indruk van die versterker. De nazorge van NAD en Bluesound is heel goed. Firmware updates verlopen vlekkeloos. Sinds in de BluOS MDC module heb en de laatste firmware op de 390 ( V2.89) en de BluOS streamer speel ik zelfs in MQA kwaliteit! Geen enkele andere high-end versterker biedt dit momenteel en ik beveel dit product dan ook ten zeerste aan 🙂

    • #169183
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik sluit me aan bij Alex. De C390DD is nog steeds een bijzonder mooie versterker. Zeker met de BluOS-module en laatst firmwares een erg gaaf en muzikaal ding!

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×