donderdag, april 18, 2024

luidsprekers aanpassen aan kamerakoestiek

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168488
      Frans CallebautFrans Callebaut
      Deelnemer

      hallo,

      daar ik op akoestisch gebied een zeer moeilijke luisterruimte heb gebruik ik al sedert meer dan 30 jaar een dbx 10/20 computerized equalizer/analyzer (met meetmicrofoon) om de klank van de luidsprekers aan te passen aan de kamerakoestiek, dit met een perfekt resultaat
      wat moet ik nu doen als deze dbx de geest geeft. mijn yamaha cx-a5100 surround voorversterker heeft wel ypao , maar dit past enkel de geluidssterkte van de luidsprekers aan en past ze niet aan aan de akoestiek van de kamer. er zit op de yamaha ook nog een parametric equalizer, maar die werkt zonder meetmicrofoon en het lijkt mij zuiver op het gehoor ontzettend moeilijk om een natuurgetrouw klankbeeld te krijgen. kan iemand mij helpen ?
      mvg,
      frans callebaut

    • #169192
      ReissaudioReissaudio
      Deelnemer

      Hallo Frans, misschien vind je dit interessant: https://www.hifi.nl/artikel_pagina4/24219/Luisteren.html

      De Groeten, Stephan

    • #169193
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik zou voor een oplossing gaan van bijvoorbeeld Anthem. Die gebruiken ARC room-correctie. Werkt ook zo met de subwoofers van Paradigm. Ik heb het nu ter test. Het resultaat is echt heel erg goed!

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×