woensdag, april 24, 2024

Leuke DAC voor een redelijke prijs

Weergave van 2 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168494
      RubenRuben
      Deelnemer

      Ik wil graag een streamer maar spaar liever nog even door voor een echt mooi apparaat. Om in de tussentijd toch al een stap te kunnen maken wil ik graag achter mijn Airport Express een DAC hangen. Daar zou ik dan ook het geluid van de CD-speler en Apple TV doorheen kunnen laten gaan.

      Nu zie ik door de bomen het bos niet echt met alle mogelijkheden op dit gebied.
      In ieder geval qua aansluitingen dus minimaal 3 optisch of 2 optisch en 1 coax. USB is leuk om met high-res te experimenteren en zeker om het later bij de Mac te kunnen gebruiken als ik dan beneden een streamer heb. Eventueel zou ik de Apple TV wel kunnen ompluggen met de Airport dus er zou nog 1 optische aansluiting minder kunnen.

      Ik zie bijvoorbeeld de Cambridge DacMagic Plus,
      NAD D1050 en Pro-Ject DAC Box. Is er nog een andere interessante optie met genoeg aansluitmogelijkheden?

    • #169215
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Poe… Kijk eens onder onze dac-sectie. Er is zo ongelooflijk veel. Wat is je budget?

    • #169218
      RubenRuben
      Deelnemer

      Ja, inderdaad, heel veel keuze! Zo rond de 500,-?

      Zal hier nog even goed neuzen tussen de DAC’s, heb die van hifi.nl al doorgespit.

Weergave van 2 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×