vrijdag, maart 29, 2024

Her-introductie AudioGD

  • Dit onderwerp bevat 4 reacties, 3 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 8 jaren geleden door HaicoHaico.
Weergave van 4 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168410
      HaicoHaico
      Deelnemer

      Bij deze een licht aangepaste introductie van mijzelf (na de server crash), Haico van der Goot.
      Op het forum kun je me vinden onder de user AudioGD.

      Na vaak de alpha audio site bezocht te hebben leek het me een goed idee actief in het forum te worden.

      HiFi audio heeft me al sinds mijn kinderjaren geïnteresseerd. Die grote kenwood speakers van mijn pa en die zilverkleurige losse componenten met VU meters?.
      Pas vanaf een jaartje of 11 begon ik op de set van mijn pa te luisteren naar muziek. Vooral via de koptelefoon en dan lekker wegdromen op de Braun MTV cd?s met 2 unlimited en consorten.
      Daarna maakte de stereoset plaats voor een Philips stereo receiver met Tannoy 600 serie boekenplank modellen.
      Tegen mijn 18 levensjaar kocht ik mijn eigen losse componenten bestaande uit een technics stereo receiver, cd speler en B&W DM302 speakers.
      Een match made in heaven waarbij muziek luisteren écht een hobby van me werd zónder last te hebben van upgrade-titus. Ondanks te genieten van de muziek luisterde ik toen al vrij anaylitisch.

      Nu, inmiddels 19 jaar later heb ik nog steeds mijn oude gear maar is mijn set geëvolueerd naar een Magnat MA800 versterker, dedicated HTPC, Audio GD NFB 1p sabre dac en Taga f100 speakers.

      Ondertussen heb ik een paar andere versterkers en DAC?s gehad maar mijn huidige set is voor mij het eindstation.
      Upgrade-titus zit voor mij vooral in het verbeteren van componenten in mijn speakers en amp.
      Zo heb ik bv al flink wat pre amp tubes (12AU7 type van de merken Siemens NOS, PSVANE,Electric Harmonix) geprobeerd en caps in de amp vervangen door door Mundorf types. Vooral de caps hebben me veel gebracht qua fijn detail.
      De tubes beschouw ik als een soort equalizer qua wat ze toevoegen aan de klank.
      De speakers ben ik op dit moment aan het modden met nieuwe crossover componenten en demping materiaal.
      Was het persé nodig…..nee. Maar het kunnen sleutelen aan audiogear is gewoon hobby.
      Kan ik het onderbouwen met gegevens of berekeningen? Ook niet? zolang het in mijn oren maar goed klinkt. Zodra mijn vrouw aangeeft dat het geluid anders maar mooier is zie ik dat als het grootste compliment 🙂

      Ga ik in de toekomst nog upgraden? Mijn bankrekening hoopt van niet maar mijn hart denkt van wel.

    • #168855
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dank voor je herintroductie! Heel attent van je…

      We hopen echt dat mensen niet ontmoedigd zijn door de crash en het verlies van het forum. Het werd echt al wat… Laten we maar even denken aan de Fenix! Die ging ook gewoon weer door! :-).

    • #168884
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      Er hobby in hebben is volgens mij ook het belangrijkste.

    • #168898
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Daar ben ik het helemaal mee eens. Vandaag en gisteren nog lekker bezig geweest met versterkers en kabeltjes. Altijd leuk als je mede-hobby-isten over de vloer hebt!

    • #169143
      HaicoHaico
      Deelnemer

      Damn upgrade virus !!!
      Ik ben nu de trotse eigenaar van een AudioLab M-Dac plus i.c.m. een M-PWR eindversterker.
      Ik ben benieuwd hoe dat klinkt met mijn Supra kabelset.
      Nog een paar weekjes en dan kan ik het testen in mijn gerenoveerde huisje.

      De M-Dac plus gebruik ik wel al i.c.m. Soundmagic E50 iems en een ipad als bron (rechtstreeks via de lighning naar de DAC).
      Google Music is weer mijn vriend voor het offline hebben van Tenacious D en Macklemore 🙂
      Klink als een tierelier ook al wordt de standaard lighning kabel, ipad en google music niet als audiofiel beschouwd….

Weergave van 4 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.