vrijdag, april 19, 2024

Een voorstellen datei

Weergave van 12 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168413
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      Ben al een tijdje op Alpha Audio aan het lezen met veel plezier heb er ook de nodige tips aan over gehouden dus ga zo door!

      Heb onlangs mijn audio syteem geupdate, mijn Ifinity kappa’s 7.2i heb ik na veel wikken en luisteren omgeruild voor Dali Helicon 400 mk2, deze komen heel dicht in de buurt van de Infinity’s en hebben vind ik een wat rustiger klankbeeld.
      verder bestaat mijn audio systeem uit een Onkyo TX-NR 3009 mediareciever, Onkyo BD-SP 809 Bleuray speler, Denon DVD 1400, Sony Playstation 3, een zelf gebouwde HTPC met Intel i3 processor, Elac CC 241.2 center luidspreker deze heeft de Infinity center vervangen en 2 achter luidsprekers van Infinity.

    • #168879
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Datedi!

      Welkom om het Forum! Mooie set zo te zien. Ik heb ook nog Kappa’s gehad. De 6.2i. Erg mooie speaker. Maar inmiddels wel voorbijgegaan door menig ander model.

      Ik hoop dat je wat hebt aan het forum. En dat je wellicht anderen kunt helpen.

    • #168881
      HaicoHaico
      Deelnemer

      Welkom op het forum.
      Wat een enorm mooie speakers die Dali’s. Eén enkele speaker kost net zoveel als mijn hele set..
      Heb je er wel eens over nagedacht een hele dikke dedicated stereo versterker te proberen of de Dali’s aan te sturen middels monoblokken?

    • #168883
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      De Onkyo TX-NR 3009 is best een dikke versterker heb ze ook gebiampt, en inderdaad het kan altijd beter maar het blijft een compromis, heb natuurlijk het voordeel dat ik dicht bij de grens woon dit scheelt toch gauw 25% in de portemonnee.
      De Infinity’s als ze nog bestaan hadden waren nu ook gemoderniseerd en zouden ook zoals de Dali’s klinken of beter ? wie weet???
      Er een paar monoblokken achter hangen is toekomst had daar nog wel een vraag over.
      Moet ik dan voor de andere luidsprekers ook andere versterkers nemen als ik ze op de Onkyo aan wil sluiten en deze als voorversterker gebruiken?

    • #169006
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      De 2 infinity surround luidsprekers heb ik inmiddels vervangen door de
      DALI FAZON SAT luidsprekers.
      En mijn muziek heb ik op de synology ds115, dank aan alpha audio ben er erg content mee.

    • #169007
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Goed te horen! Heel veel plezier ermee! Bevallen de Fazons?

    • #169009
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      De dali fazon sat bevallen prima

    • #169123
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      welke mono blokken zou ik achter de onkyo 3009 kunnen hangen zodat het laag er beter uit komt klinkt nu een beetje klinisch?

    • #169125
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      misschien wel beide op een linn classik cd kwam het laag er wel beter uit?
      het laag is er wel maar een beetje terug houdend als ik het juist formuleer!

    • #169146
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      Ha na lang wikken en wegen en veel luisteren ben ik over gegaan om een hegel h 300 tegen een mooi prijsje er bij te zetten.
      Heb hem onder andere als HT achter de Onkyo gezet klinkt erg strak ook meer in het laag.
      Mooi apparaat ben er erg tevreden mee.

    • #169161
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      nu ik de hegel h300 een paar weken heb is het een geweldige update voor mijn muziek, laptop aan gesloten op de usb en draaien maar, zo kan ik alle muziek van mijn nas rechtstreeks op de h300 afspelen tjonge wat een dynamiek mooi strak ja een geweldige combinatie met de dali helicon, luisterend naar bv katie melua mooi en zuiver zelfs in het laag een hele vooruit gang.

    • #169177
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      Heb de laptop toch maar door een node 2 vervangen kan ik toch in mijn stoel blijven zitten, voor het geluid hoef ik dat niet te doen klinken allebei het zelfde, heb de node 2 via coax aangesloten aan de h300 maar wel zo makkelijk met de iPad muziek selecteren nu nog kijken hoe de playlist werkt. met de nas ds115 lukt het me aardig de muziek af te spelen. ben ook erg te spreken over de ds115 er is maar 1 puntje van kritiek op de nas en dat is dat hij maar 1 harddisk heeft.

    • #169178
      Theo van KolTheo van Kol
      Deelnemer

      ben toch nog een keer van plan om een sessie bij te wonen over streaming bij Jaap als deze dichter in de buurt wordt gehouden.

    • #169124
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Is het klinisch omdat het wat kaal is, of omdat het té strak is?

    • #169150
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Wow… Hegel. Mooi ding! Proficiat!

    • #169163
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik geloof het! Veel plezier met deze mooie aanwinst!

Weergave van 12 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×