vrijdag, maart 29, 2024

Bass tonen

Weergave van 3 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168485
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik heb een Marantz SR7008 receiver + UD7007 bluray speler en Monitor Audio Silver 10 speakers. De afstand tot de speakers en hotspot is 4 meter. Als ik op de bank zit dan heb ik het volgende probleem. Als ik voorover zit op de bank hoor ik minder bass. Echter als ik achterover ga zitten hoor ik meer bass zoals ik het zou willen horen. Is hier een verklaring voor? Als ik diffusers achter de hotspot op mijn kale muur zou plaatsen zou dit dan helpen?

      Is iemand misschien ook bekend met de Furutech RD-2 cd demagnetiser? Dit apparaat demagnetiseerd de cd. De cd zal dan na behandeling beter klinken. Iemand hier bekend mee?

    • #169185
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Daar is zeker een verklaring voor. Het heeft te maken met reflecties, pieken en dalen. Dit is compleet afhankelijk van de lengte, breedte en hoogte van de kamer.

      Diffusers gaan niet helpen. Die verspreiden alleen midden en hoog. De bastonen hebben een veel te lange golf. Het enige wat je kan doen is de bank verplaatsen. Of wellicht de speakers.

    • #169394

      Verhuizen, en dan goed letten op hoe het pand vanbinnen gebouwd is.

      Een hoog plafond is welliswaar lastig om in de latex te zetten, maar waar ik een keer was en ze hadden een hoog plafond dan klonk de muziek goed.

      Een langgerekte woonkamer in een rechthoekvorm met een laag plafond, zeg maar 2 meter en 30 cm hoog is een griezel voor de akoestiek.
      Vermijd tegels en ik adviseer parket.
      Kies een mooi vloerkleed uit dat groot is.
      Hoe minder meubels, hoe holler iets klinkt.
      Veel meubels en veel textiel absorberen hinderlijke geluiden.

      Een goed huis voor audio is eigenlijk een kleine kerk.
      Voor de rest is een goede architect aan te bevelen.

    • #169396
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Vloerkleden en diffusie gaat niet helpen met bastonen. Alleen dikke basstraps gaan dan helpen. Of natuurlijk een andere ruimte.

Weergave van 3 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.