vrijdag, maart 29, 2024

Audirvana Plus, versie 2.6

Weergave van 6 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168499
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Ieder moment kan deze nieuwe versie nu uitkomen die voorzien is van een aantal verbeteringen, waaronder ‘Replay Gain’. Hiermee normaliseer je het geluid. Ik vind dit een bijzonder waardevolle verbetering, want telkens je versterker harder of zachter zetten, veelal op commando van vrouwlief, is niet mijn favoriete bezigheid. Het mooie van Audirvana is dat je deze speler op drie manieren kunt gebruiken, namelijk:

      – in de iTunes integrated mode
      – als stand-alone speler
      – middels het importeren van de iTunes bibliotheek

      De laatste methode gebruik ik, omdat ik nu eenmaal met iTunes begonnen ben (en niet opnieuw wil beginnen). Bij iedere iTunes wijziging moet je dan wel even het ‘sync’ commando activeren, maar dat is een fluitje van een cent.

      Ik zou graag wat reacties zien omtrent deze nieuwe versie, waarvan de Beta versie 19 nu al te downloaden is, vooruitlopend op versie 2.6.

    • #169229
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Inmiddels is versie 2.6.1 uitgekomen.

    • #169233
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Inmiddels is ook versie 2.6.2 uitgekomen van deze mooie (iTunes) muziek speler.

    • #169244
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Inmiddels zijn we bij versie 6.4 aangekomen. Eind januari komr versie 3.0 uit met MQA voorzieningen, maar daar zal een upgrade prijs voor betaald moeten gaan worden.

    • #169274
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Versie 6.5 is er al enkele weken en het wachten is nu op versie 3.0, die elk moment kan uitkomen. In versie 3.0 zit MQA functionaliteit en in versie 3.1 schijnt ook ondersteuning voor streamers te komen. Het lijkt erop dat Audirvana Roon probeert in te halen…

    • #169358
      WilcoWilco
      Deelnemer

      Juist, meneer Plisson is er maar druk mee en zeer goed ook.
      zie hier overzicht: https://audirvana.com/expov2/wp-content/uploads/2016/11/Audirvana-Plus-2.6-update-1.pdf

      Overigens is er nu ook een versie 3.

      Een paar belangrijke update-punten vanaf 2.6.#
      Rewritten database engine bringing strong improvements in the library manager performance and reliability. And this makes navigation a breeze even with huge database as it has been proven with a 270k+ tracks library.

      Multiple Artists per tracks, albums, names for sort, Full Text Search, Hyperlink Navigation within the whole library as in streaming services catalogs.

      PCM to DSD upsampling, in stereo and multichannel.

      Automatic volume leveling between tracks or whole albums (ReplayGain).

      Loudness Dynamic Range analysis using the EBU R128 standard, and the DR rating.

    • #169359
      Gast AuteurGast Auteur
      Deelnemer

      Ik heb versie 3 inmiddels aangeschaft en deze werkt naar volle tevredenheid, incl. Toegang tot Tidal met MQA bestanden. Een MQA DAC schaf ik mogelijk nog aan, maar kijk het nog even aan. Inmiddels test ik ook Amarra 4, maar dat is een drama.

Weergave van 6 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.