donderdag, april 25, 2024

Apple TV

Weergave van 15 reactie threads
  • Auteur
    Berichten
    • #168415

      Hallo Forum,

      Ik wilde graag weten of er meer mensen zijn die het zelfde probleem hebben, namelijk dat ik regelmatig mijn Apple TV moet resetten om weer mijn Mac Pro te vinden of Netflix.
      Alles is met CAT7 kabel hard wired en vaste adressen, ik heb ook al op internet gezocht natuurlijk maar de antwoorden zijn erg verschillend.

      Bedankt,

      Gwenndolynn Mecklenburg

    • #168890
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Wat voor router heb je? En wat bedoel je met vaste p’s? In de apparaten vastgezet of gereserveerd in de router? Staat dhcp nog gewoon aan?

    • #168891
      Jan KarssenJan Karssen
      Deelnemer

      En controleer ook even of de juiste poorten op de router/firewall openstaan. *check the documentation on how to open TCP ports 123 and 3689 as well as UDP ports 123 and 5353*
      https://support.apple.com/en-us/HT203311
      https://support.apple.com/nl-nl/TS3125

    • #168893
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Jan heeft een punt. Maar een moderne router zou dat wel moeten begrijpen en het via UPNP moeten accepteren.

    • #168894
      Jan KarssenJan Karssen
      Deelnemer

      Mee eens Jaap, maar ook hier was ik een uurtje zoet voordat ik het ‘Appel TVeetje’ goed aan de pruttel kreeg… 😉
      Had niets met het interne netwerk en/of apparatuur te maken, maar alles met de geforceerde gang die Apple blijkbaar naar buiten toe nodig heeft. Wat natuurlijk weer voor het tegenstribbelen zorgde van de schakels router/firewall/modem.

      Blijkt het toch telkens weer een kwestie van een strijd tussen standaarden en eigenaardigheden, waarbij de eindgebruiker overgeleverd is aan de grillen van de fabrikant.

    • #168895
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ik zeg niets meer over Apple… straks gaan mensen denken dat ik Apple haat :-).

    • #168896
      Jan KarssenJan Karssen
      Deelnemer

      Doe jij voortaan de peren, doe ik de appels, draait de fruitkraam toch gewoon lekker door! 🙂

    • #168897
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Haha… lijkt me een goed idee! :-).

    • #168911

      Hallo

      Sorry voor mijn late reactie (werk).

      #Jaap; Door UPC/Ziggo geleverd modem Ubee EVW3226 naar een Airport Extreme die mijn Mac pro en Apple TV verbind en netwerkstreamer, dit alles via CAT 7 kabels van Audioquest (Ook HDMI en USB zijn zijn de Audioquest Cinnamon).

      Ik vond gisteren dit artikel op het internet van Greg Hockenberry wat precies mijn probleem beschrijft.
      (www.imore.com) ”OS X Yosemite networking issues and ‘discoveryd’.
      weet niet of ik links mag plaatsen ongevraagd sorry!
      Downgraden of wachten op oplossing van Apple dus als ik het goed begrijp.

      Fijn weeekend

      Gwenn

    • #168913
      Jan KarssenJan Karssen
      Deelnemer

      Dag Gwenn,

      Doorlinken mag altijd, daar is het een forum voor.
      Je doelt op dit artikel: http://www.imore.com/still-plugging-leaks-os-x-yosemite-boat-problem-discoveryd

      Ik heb het gelezen en denk dat in jouw situatie de Airport Extreme de bottleneck is. Het gaat mis in het ‘cachen’ van alle netwerkposities. Wellicht kun je i.p.v. de Airport Extreme een andere router/switch (non-Apple) voor het lokale netwerk proberen.
      Anders is het – voor zover ik kan zien – inderdaad een kwestie van downgraden of wachten op een fix/patch van Apple.

    • #168915
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Dag Gwenn,

      Zoals Jan zegt: link maar raak. Daar is het Forum voor.

      Even nog een vraag: heb je de Ubee in bridgemodus laten zetten? De Airport Extreme is een router. Dus je hebt nu twee routers in je netwerk. Dat kan gekke dingen doen. Zet je Ubee in Bridge Modus. Link poort 1 naar je Apple en werk voor de rest vanuit de Apple-router.

    • #168962

      Hallo,

      had enige tijd moeite om in te loggen en ten einde raad maar een nieuw login account aangemaakt.
      Na je advies heb ik een Netgear Switch (16 port prosafe gigabit) geplaatst.
      En sinds dien mijn Apple Tv niet meer hoeven re-setten :-)).
      Een vraag heb ik nog, ik heb nu 1 kabel van de Ubee (upc/Ziggo) modem naar de switch en van daar alles verdeeld naar Mac Pro, Apple TV, Audio Streamer, printer, en Airport extreme voor WiFi only.
      Kan ik nu de overige 3 netwerk aansluitingen van het modem op de Switch aansluiten, of heeft dit geen zin???

      Gwenndolynn

    • #168964
      Jan KarssenJan Karssen
      Deelnemer

      Dag Gwenndolynn,

      Mooi dat de uitbreiding met de Netgear switch een oplossing heeft gebracht. De overige ongebruikte poorten op de Ubee kun je laten voor wat ze zijn. Het heeft geen zin om extra kabels tussen switch en modem aan te brengen. Je wint daar niets mee.

      Door de apparatuur aan te sluiten zoals je gedaan hebt (de huidige situatie), omzeil je de ‘switch-/stekkerdoos-functie’ van de Ubee. Daarmee is er meer ‘rust’ in het netwerk gekomen en worden mogelijke conflicten tussen apparaten vermeden. De Ubee hoeft nu alleen de taken van modem en firewall te vervullen (doorgeefluik). De Netgear switch doet de rest.

    • #168965
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Zoals Jan zegt: gewoon lekker zo laten. Sterker nog: als je de extra kabels aansluit kun je netwerk-lussen maken die de hele boel platlegt :-).

      Heeft het nieuwe wachtwoord niet gewerkt?

    • #168967

      Hallo Jaap,

      Ik heb een heel nieuw account aangemaakt, met een nieuw wachtwoord.
      Zodat ik als waarschijnlijk enige vrouw jullie om raad kan vragen, het is gewoon veel leuker om zelf dingen uit te ”vogelen” op dit gebied.
      Wat me trouwens verbaasd is dat er zo weinig interesse is voor de techniek, maar dat het North Sea Jazz wel gevuld is met een meerderheid van vrouwen en de Beta opleidingen ook goed gevuld zijn met dames, maar dit terzijde.
      Bedankt voor jullie hulp!

      Gwenndolynn Mecklenburg.

    • #168968
      Alpha AudioAlpha Forum
      Sleutelbeheerder

      Ja, zonde he? Ik denk dat veel mensen met een minimale investering veel beter geluid kunnen hebben. Er zijn zo veel leuke producten te krijgen die helemaal niet veel kosten… En het integreert ook nog binnen bestaande ecosystemen. Denk aan Apple of welke smartphone dan ook.

      Ik denk dat mensen simpelweg niet weten dat het bestaat. Vandaar dat Bowers er nu een stand heeft neergezet. Heel slim! Al was die set wel behoorlijk prijzig… en of dat nu het imago van hifi veel goed gaat doen…

Weergave van 15 reactie threads
  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
×