in Cd-recensies (153) |

? 22

• K's Choice - The Phantom Cowboy
  • Getest door:
  • Gepost op: :
  • Laatst aangepast: 2015-10-04

Conclusie:

Luisteraars die de klassieke sound van K's Choice weten te waarderen (denk aan Paradise in Me), beleven zonder twijfel veel plezier aan The Phantom Cowboy. De rauwe liedjes liggen lekker in het gehoor en vertegenwoordigen het typische K's Choice-geluid waarbij de hese stem van zangeres Sarah Bettens prima uit de verf komt. De matige opnamekwaliteit en korte albumduur bederven voor een deel wel het luistergenot.

Afgelopen weekend liepen we in de plaatselijke muziekwinkel tegen een nieuwe cd van K’s Choice aan. We kochten het album en vertellen u wat we ervan vinden.

The Phantom Cowboy is als compleet muziekalbum in de markt gezet, maar eigenlijk is het niets meer dan een veredelde ep. Hoewel het album elf liedjes kent, bedraagt de totale albumduur exact een halfuur. Ruim twintig euro voor een halfuurtje muziek vinden we eigenlijk nauwelijks de moeite. We hadden echter al afgerekend voordat we hierachter kwamen…

Stevig!

Waar voorganger Echo Mountain louter rustige en meeslepende songs bevat, kiest K’s Choice met The Phantom Cowboy duidelijk voor een steviger gitaargeluid. En dat bevalt goed, want het album rockt zoals de band dat nooit eerder heeft gedaan! De liedjes zitten stuk voor stuk goed in elkaar waardoor ze na het luisteren nog behoorlijk lang in uw hoofd blijven hangen. We denken tijdens meerdere luistersessies regelmatig terug aan de hitalbums Paradise in Me en Cocoon Crash, al hebben de nummers dit keer een rauwer randje gekregen.

Ultrakorte liedjes

Opvallend is dat K’s Choice voornamelijk korte tracks heeft opgenomen. Een liedje als Private Resolution, naar onze mening veruit het beste nummer van de cd, duurt amper twee minuten. Het kan echter nog korter, want Come Alive duurt slechts 1.54 minuten. Hoewel de liedjes op zich prima bevallen, voelt The Phantom Cowboy aan als een lichte snack. Ieder nummer vliegt letterlijk in een razendtempo voorbij.

Eigen opnamestudio

De Belgische band heeft een maand uitgetrokken om deze cd op te nemen. Hiervoor hebben ze hun eigen studio in de Verenigde Staten betrokken. De opnamekwaliteit vinden we niet om over naar huis te schrijven. De liedjes klinken op een redelijk hifiset namelijk wat vlakjes met weinig diepgang.

Goed

- Stevig gitaargeluid - Typisch K's Choice - Hitgevoelige liedjes

Minder goed