Review NAD M12 voorversterker

in Recensies (541) | Streaming Audio (53) | Multiroom Audio (27) |


  • Alpha-Rating

  • Beoordeeld 5 sterren
  • De beste!
? 3500

  • NAD M12
  • Getest door:
  • Gepost op: :
  • Laatst aangepast: 2016-07-29
  • Bouwkwaliteit
    Schrijver: 100%
  • Inzetbaarheid
    Schrijver: 100%
  • Geluid
    Schrijver: 100%
  • Prijs
    Schrijver: 100%

Conclusie:

De M12 is echt een wonderbaarlijk goede voortrap. Niet alleen klankmatig is het spot-on, ook op gebied van inzetbaarheid en doorgroeimogelijkheden heeft NAD een uitermate mooi product in handen. Wie iets zoekt in de prijsklasse tussen 3000 en 4000 euro kan gewoonweg niet om de M12 heen.

Master Series… het klinkt al indrukwekkend. NAD schept daarmee wel direct hoge verwachtingen, want een Master moet toch een zeker respect verdienen. Nietwaar? Wij bekijken de gloednieuwe M12. Een Direct Digital Pre Amp. Is deze echt ‘masterlijk’? 

Knoppen genoeg… of toch niet? Nee. Op het front van de gloednieuwe M12 schitteren de knoppen door afwezigheid. Alleen rechts is een grote draaiknop voor het volume. Er is zelfs op het eerste gezicht geen aan- en uitknop. Die zit verwerkt aan de bovenzijde van de kast: een ovaal tiptoetsje. Drukt u daarop, dan gaat een randje om het NAD-logo links wit branden bij aan, en oranje bij uit. Subtiel.

De bouw

NAD M12

Magnetische voetjes! Leuke en handige vinding!

De behuizing is om bij te watertanden. Het is echt een forse stap voorwaards in vergelijking met de vorige serie die toch… ja, sorry, een beetje saai was. Dit is alles behalve saai. De bovenkap is voorzien van prachtig uitgefreesde koelgaten. Het front is dubbel uitgevoerd met in het midden een mooi kleuren aanraakscherm (gebruikt u zelden in praktijk, maar ja: het is wel strak en ook wel handig). En de voetjes… die zijn magnetisch. Dus problemen met plaatsen hebt u niet meer. Geniaal.

Touch

NAD M12

Een kleuren aanraakscherm. Niet écht nodig, maar het maakt het geheel wel strak.

In het midden heeft NAD dus een kleuren aanraakscherm gemaakt. Daar kunt u de gehele versterker naar wens inrichten. Inputs kunt u een naam meegeven en ze zijn in- en uit te schakelen. Wel zo handig, want er zit een hele rits achterop. Standaard al. En naar onze mening zal niemand die allemaal gebruiken, dus om het overzichtelijk te houden, raden we aan alles een naam te geven en de inputs uit te schakelen als u deze niet gebruikt.

We gaan nog even door. Er is een equalizer voor wie dat wil en u kunt zelfs een subwoofer aansturen met een vooringestelde kantelfrequentie. Die functie moeten we nog een keer proberen. We hebben geen sub. We zijn echter wel benieuwd hoe goed dit systeem werkt.

Tenslotte zien we nog een mogelijkheid om de samplerate van de digitale uitgangen aan te passen, de voorversterker in mono of stereo te laten werken, de porariteit tussen positief en negatief te schakelen en eventueel nog een ander IR-kanaal te kiezen. Handig voor wie een conflict heeft met afstandsbedieningen.

Het knopje Media wordt actief als u een usb-stick voorin duwt. Daar kunt u direct muziek vanaf spelen. Geen high-res overigens. Maar het is toch een leuk extra’tje. Al wordt het natuurlijk pas echt interessant als u een bijpassende streamer koppelt, of gebruik maakt van de BlueSound MDC-module. Wij hebben de beta kunnen testen en we kunnen alvast verklappen dat het feilloos werkt en bijzonder goed klinkt. Beter dan een losse Bluesound Node.

MDC

Nu we het toch over MDC hebben: het modulaire systeem van NAD, er zijn diverse modules beschikbaar. Denk aan HDMI-ingangen, BlueSound, extra digitale ingangen, extra analoge ingangen of bijvoorbeeld usb. Al is dat bij de M12 niet nodig, want deze heeft standaard al usb. En analoog met phono-mogelijkheid. Wij hebben wel een MDC-module voor HDMI geplaatst, vanwege de M50 streamer die we graag op die wijze koppelen: dat klinkt het beste.

Loepzuiver

NAD M12

We gebruiken een M50 als bron. Dat matcht geweldig natuurlijk. Via de M51 naar de M12 is niet beter. Logisch ook… het zijn meer schakels. En analoog moet eerst weer naar digitaal, waardoor een extra dac geen nut heeft bij de M12.

We spelen al jaren met een Pass Labs X2.5 voorversterker. En dat naar volle tevredenheid. Dit is echter een heel ander spelletje. De M12 lijkt nóg een gordijntje weg te halen en het geheel nog scherper af te beelden. Hoe is dat nu mogelijk? Hoe kan een volledig digitale voorversterker (de M12 gebruikt Direct Digital) van 3750 euro (inclusief de hdmi-module) op een hoger niveau spelen dan een analoge, klasse A Pass Labs van iets meer dan 5000 euro? Nou… het is gewoon mogelijk. Laten we het daarop houden.

Wat prettig is aan de M12 is dat deze totaal niet digitaal klinkt. Dat zijn natuurlijk de absolute clichés van de audiowereld, maar het is wel gewoon waar. We spelen vanaf een M50 via hdmi naar de M12. Alles in de M12 blijft honderd procent in het digitale domein. We hebben dit uitgelegd in ons artikel over de C390DD.

Pas als het naar de Van Medevoort PA333’s gaat is het soort van analoog (PWM). Die monoblokken sturen nog steeds onze Lentus Audio Duo’s aan. Tot aan de eindbakken is het signaal dus gewoon digitaal. En toch is het geheel compleet vrij van rafels, hardheid of felle t’s en s’en. Wonderlijk… en prachtig.

Want wat horen we een ongekende verfijning uit deze voortrap. Elk zuchtje, pufje, kuchje en tikje is hoorbaar. En dat zonder vermoeiend te worden. Dat is dan wel ook de kracht van de NAD M50 die we nu ook permanent in de set hebben staan. Net als de M12 overigens, want dit niveau is verslavend… helaas. Die keuken opknappen mag wel even wachten!

Diep en los

NAD M12

Er zijn voldoende instelmogelijkheden. Eén van de zaken die we handig vinden is het in- en uitschakelen van inputs.

Goed, met de verfijning en detaillering zit het dus wel goed bij de M12! Hoe zit het met de afbeelding en de losheid van deze voortrap? Nou, in het begin is het even schrikken, want het geheel plakt behoorlijk. En los? Nee. Maar wij hebben een gloednieuw exemplaar. Dus we moeten hem even de kans geven in te spelen.

Na drie dagen continu spelen is het al een heel stuk beter. En weer drie dagen later is hij op niveau hebben we gemerkt. Dat geldt overigens ook voor de M50, dus schrik niet als u een nieuwe aanschaft. Koud uit de doos met de nieuwe zak eromheen is de M50 de eerste dagen geen vloeiende, verfijnde speler.

Eenmaal ingespeeld en de spieren opgewarmd, is de M12 een zeer lichtvoetige voortrap met veel flexibiliteit. De stroom vanaf de M50 wordt keurig gevoed aan de eindbakken en de Lentussen. Die weten er wel raad mee: we horen een zeer losse en luchtige presentatie van Adele, Merchant, Muse of bijvoorbeeld onze nieuwe aanwinst: Distance Light and Sky.

Stemmen blijven als een huis staan tussen de speakers, terwijl we keurig zowel in de breedte als in de diepte gitaren, percussie en tweede vocalen horen. Precies zoals het hoort. Het geeft echt rust en betrokkenheid als iets klopt. Dat weet je pas als het zo voor je staat. Grappig is dat.

Inzetbaarheid

NAD HDMI MDC Module

De hdmi mdc-module is eigenlijk wel een must vinden wij.

Klankmatig heeft NAD zijn zaakjes goed op orde met de M12. Over de M22 moeten we het nog hebben. Dat komt later. Wat we bijna vergeten te melden is de ongekende flexibiliteit van de M12.

We hebben de MDC-modules al aangekaart. Dat maakt deze voorversterker natuurlijk een product wat mee kan groeien. Wilt u streamen? Prima: we hebben een bluesound-module. Wilt u alle video-producten aansluiten op de M12? Dat kan: hier is een hdmi-kaart. Extra digitaal? Geen probleem.

Dat is een heel vriendelijke manier van werken, want het voorkomt dat u een compleet nieuwe voortrap moet aanschaffen. Daarbij komt: er zit al heel veel in: analoog, phono, usb, coax, optisch, aes, sub-uit en trigger-in en uit. Kortom: de meeste mensen zijn al klaar met een standaard-versie.

 

Goed

Klinkt waanzinnig goed

Zeer breed inzetbaar

Groeit mee

Minder goed

We kunnen niets bedenken

  • En dan u gecorrigeerd :) Met de M12 heb je beslist een betere DAC/voorversterker te pakken dan de M51, maar met de geintegreerde BlueOS module juist een mindere ten opzichte van de M50. Ik zou de M51 inderdaad upgraden naar de M12, maar de M50 lekker laten staan. En in plaats van de BluOS module een HDMI module voor de M12 erbij nemen zodat je de M50 en M12 via HDMI i2s kunt koppelen :)

  • Momenteel bij wijze van test de M50 & M51 verbonden met een Supra Hdmi kabel van 0.6m
    Niet echt verschil ten opzichte van mij ArtSpeak coax kabeltje alleen bij luid spelen heb ik de indruk dat er iets meer kontrole is.
    Van een medewerker bij Nad Electronics vernam ik hij een Audio Quest Chocolate hdmi gebruikt op zijn M50/M51,misschien wel een belangrijk gegeven.
    Heb nog wat ponden staan op britse rekening van toen ik nog elk jaar naar wales trok op vakantie, lijkt mij een goed idee om die daaraan te besteden.

    • Die zie ik relatief goedkoop op eBay US staan. Interessant.. Is er nog voorkeur voor lengte bij HDMI? Ik las ergens dat te lang niet goed is, maar dat te kort impedantie problemen kan geven.

    • Eigenlijk pas net toegekomen aan het wisselen van HDMI kabel. Ik ben van Profigold entry level naar AudioQuest Vodka 1m gegaan, en poeh wat een enorm verschil is dat zeg … Het is net of ik een compleet nieuwe stereo heb staan, en dat er een vitrage weg is getrokken voor de installatie …. :)

    • Beoordeeld 5 sterren

    Overigens vind ik als DAC / Pre-amp de M12 wel beter dan de M51, maar een groot deel van het verschil ligt in mijn optiek besloten in het verschil in karakter tussen de twee. De M12 heeft duidelijk een hogere transparantie, maar Is daardoor ook iets minder vergevingsgezind bij slechtere opnames.. Ik heb dat ook teruggezien in andere reviews waarin de twee vergeleken worden. Ik kan me dus ook voorstellen dat sommigen de M51 klankmatig fijner vinden… Ik in ieder geval niet.. Met de flinke berg hi-res bestanden die ik heb komt voor mij de M12 duidelijk beter uit de bus… :)

    • Interessant dat je hetzelfde hoort als wij. De M50 staat boven de module en de module is weer mooier dan een Node(2). De M51 vind ik persoonlijk minder goed dan de M12. Mede vanwege de extra conversie die nodig is: M50 naar M51, die stuurt analoog uit en moet vervolgens door een A/D-traject in de M12. Ik merkte iets minder resolutie dan direct de M12 in. Ik heb wel de extra HDMI-module in de M12 zitten. Wellicht dat dat scheelt, want het verschil tussen spdif / AES en HDMI is erg goed hoorbaar zo hebben we laatst wederom gemerkt op kantoor. HDMI wint met afstand.

      • Dat snap ik even niet .. “vanwege de extra conversie die nodig is” Ik heb de M51 en M12 A/B getest allebei met XLR de versterker in. De M51 ging niet eerst nog eens de M12 in. Dat is ook een beetje gek om te doen lijkt me als de M12 en M51 allebei rechtreeks naar een versterker kunnen, het zijn immers allebei pre-amps :) …

        En wat de beste aansluiting betreft, interessant dat HDMI het wint. Ik heb HDMI eigenlijk nog nooit gebruikt, en tot nu toe eigenlijk voornamelijk een Harmonic Technology Magic Link II AES/EBU gebruikt. Volgens mij heb ik zelfs van NAD ergens een opmerking liggen dat hun voorkeur AES/EBU is …

        • Ik dacht dat je de m51 aan de m12 had gekoppeld. Dan heb je een extra conversie.

          Over de pre amp. Ik vind de m12 als pre amp mijlen beter. Volgens mij is de volumeregeling wezenlijk anders. De m12 klinkt veel luchtiger en minder ruw naar mijn mening en in mijn tests.

          Hdmi is i2s. Aes niet. Vandaar dat hdmi in theorie – en bij ons ook in praktijk met een goede kabel – beter moet zijn.

            • Tegen die tijd ook maar eens kijken naar de definitieve specs en prijzen. Wat er bij Stereotec.ch staat zou impliceren dat de M50.2 rond de 4500 euro zou gaan kosten en dat het een combinatie van de M50 en M52 lijkt te worden qua functionaliteit, inclusief 2Tb opslag dus.

              Leuk natuurlijk maar niet iedereen heeft die opslag nodig, en menigeen zou liever een “uitgekleder” en dus goedkoper model zien. Ik in ieder geval wel :)

            • Nou, anders ik wel. Ik zit echt niet te wachten op 2000 euro extra voor wat storage. Ik heb een snelle en dure NAS staan om vanaf te streamen. Ach: we zien wel!

            • M50 met een harde schijf, wie zit daar op te wachten, ik niet. M50 met een touchscreen à la squeezebox touch van destijds … stel je voor.

            • Ik ben nu een stap verder. HDMI module aangeschaft, M50 besluiten te houden en BluOS module verkocht. Nu nog een mooie HDMI kabel .. Zit nu een goedkoop dingetje van Profigold tussen de M50 en de M12, en heb dus het idee dat daar beslist wat meer uitgehaald kan worden. Enige aanbevelingen?

            • Bij Nad zeggen ze dat alle aansluitingen gelijk zijn, maar bedoelen dat ze hetzelfde aankunnen.
              Die persoon gebruikt prive M50 en M51 en schrijft :
              ” When using HDMI in my setup at home I use Audio Quest Chocolate and the shortest run possible”.
              Goede beslissing om uw M50 te behouden.

  • Ik heb de M12 met BlueOS module net aangeschaft, en stond eigenlijk op het punt mijn oude M50/M51 combi te verkopen toen ik naar aanleiding van dit artikel toch maar eens A/B ging testen. Resultaat is dat de M51 inmiddels een nieuwe eigenaar heeft gevonden, maar dat de M50 nergens naartoe gaat. Deze is duidelijk een stuk beter dan de BluOS MDC module. Ergens wel jammer want daarmee mis je dingen zoals trackinfo op het display van de M12. Maar de kwaliteit is dusdanig veel beter dat ik heb besloten de M50 te houden tot de M50.2 er is ….

  • @Didge, ik gebruik nu een Music Fidelity versterker op de Nad M51dac, als ik deze vervang met de M12 die eigenlijk dezelfde dac aan boord heeft, dan neem ik voor eindversterking ongetwijfeld de Music Fidelity M6 PRX ter vervanging van mijn M6

  • Een fraaie voorversterker die NAD M12, ik heb hem zelf gehoord met de M22(de M22 is inderdaad minder mijn smaak) op Dali Epicon 6 luidsprekers. Welke eindversterker zou u aanraden bij deze NAD M12 met Dali Epicon 6 of Elac FS407 luidsprekers voor een analoog en toch iets wat warm maar gedetailleerd geluid? Alvast bedankt.

    • Dag Didge,

      Dat is een heel lastige vraag. Het is maar wat u zoekt. Ik denk dat Pass Labs erg mooi is… maar ook een héél stuk duurder. Naim kan ook mooi zijn. Musical Fidelity (zoals Fernand aangeeft) ook. Maar dat heb ik niet heel vaak gehoord nog. Een Van Medevoort gaat ook goed, weet ik uit ervaring. Speel er zelf mee (PA333).

  • Speel nu al een tijdje met het ArtSpeak kabeltje, ik moet zeggen, het is een aanwinst, er is iets… iets veranderd in positieve zin, momenteel zit Mary Gauthier hier te spelen, euh shit, het zijn de Nad’s

  • Vandaag kabeltje aangesloten, meestal speelt hier tijdens de dag gewoon op de M50 Radio1 (Belgie) niet bepaald de beste kwaliteit maar eigenlijk een goede basis voor vergelijk, ik dacht, als er daarmee niets speciaal opvalt dan is dat een goed teken, vervolgens heb ik vanaf mijn Nas kort iets gespeeld om een idee te krijgen, misschien een gedacht maar ik vermoed dat de ?flacs? een fractie luider gaan dan voordien, ik kan het verkeerd hebben maar bij een verandering beeld men zich snel wat in. Ik speelde zachtjes iets van Bjork en denk aan een betere kontrole in het laag, ook geen scherp randje gehoord in het hoog, dit laatste vind ik erg belangrijk, is ook de hoofdreden dat ik koos voor de M50/M51 combinatie, die klinken niet digitaal en dat wil ik zo houden. Ik ben benieuwd wat er gebeurd als ik wat luider (harder) zal spelen. Nu kan het effe niet.

  • Jammer is ook dat NAD op hun site de prijzen voor de M12 en de M22 beide met 500 euro verhoogd hebben, stevige inflatiecorrectie!!!

  • Jammer, zal wel nog een hele tijd bij de M51 blijven, misschien is de coax van Artspeak een betere upgrade, wie weet, ben benieuwd, anders klinken is niet altijd beter klinken.

  • Bij het opnieuw lezen van alles hierboven denk ik dat een volgende upgrade hier thuis als volgt zou kunnen verlopen
    M51 vervangen door de M12
    M50 blijft lekker staan
    Music Fidelity M6i versterker vervangen door M6PRX eindversterker

  • Ik heb vandaag eens gekeken, hele klus hier, de M50 en m51 is aes/eub kabel Supra-Swift , bij die gelegenheid eens verbonden met een hdmi van Monster, klinkt zeker niet beter, integendeel, maar ja die hdmi is dan ook waarschijnlijk niet echt de max, ik denk dat ik mij eerder moet toeleggen op mijn Nas naar M50 verbinding, ik zal daar morgen een schema van de toestand maken en posten op het forum die nu wel actueel is

  • Dag Jaap, ik kom graag nog eens terug op die AudioQuest hdmi kabels, ik las ergens dat de Pearl zilverkabel zou zijn, ik associeer zilver altijd met harde klank, over de Forest zag ik op een korte recensie dat deze een warm karakter heeft, klopt dit ongeveer

    • Dag Fernand,

      De Pearl is geen zilver. Gewoon koper. Net als de Forest. De Forest heeft 0,5 procent zilver. Dat ga je gok ik niet merken. Koper en zilver is weliswaar anders, maar zilver hoeft niet scherp te zijn hoor. Ik gebruik Art Speak Solid Core Silver interlinks en die zijn alles behalve scherp.

  • Ja, een hdmi kabel van 1 meter zal ook niet zoveel kosten vermoed ik, maar ja, wat is een goeie he

  • Hoi Jaap, bedankt voor de info.
    Toch nog een vraag:
    In hoeverre is de DAC M51 beter dan de DAC die in de M17 zit?
    De M50 en M51 worden nu in combi voor een leuke prijs aangeboden, dus ik zit te dubben om deze aan te schaffen of toch te wachten op de M50.2 zonder de M51 (als de DAC M51 niet veel beter is dan die in de M17 zit)
    Beetje jammer dat nog niet alles uit is en je nog niet precies weet wat nou wat doet.
    Maar de voorraad M50 en M51 raakt natuurlijk eens op ;)

    Weer bedankt voor je raad.

    • Dag Martin,

      Van NAD heb ik begrepen dat de M50 en M50.2 eigenlijk niet verschillen. De M51 en M12 zijn praktisch gelijk, alleen heeft de M12 een (veel) betere volumeregeling en natuurlijk de mogelijkheid kaarten toe te voegen (MDC). Daarbij biedt de M12 analoge ingangen. Dus het is maar wat je wilt. Wil je toekomstbestendig zijn, dan zou ik de M12 kopen met een M50 of M50.2. Voor de klank maakt het naar mijn weten niet uit…

  • Tiens, mijn M50 hangt coaxiaal aan M51 misschien eens met hdmi proberen, nooit bij stil gestaan, als ik hdmi lees denk ik automatisch aan video

    • Haha… ja. Logisch: het is een multimedia interface. Dus ook video. Maar het biedt ook veel bandbreedte voor audio. En het is een gebalanceerde aansluiting. Dus dat is wel prettig. Je moet alleen wel een goede aanschaffen, want hoewel het voor video niet (echt) uitmaakt, is het verschil bij audio wel te horen. Zeker bij LPCM-signalen.

  • Beste Jaap,

    Even een vraag, als de M12 alleen voor audio/stereo gebruikt wordt (geen films dus) i.c.m. de M50, is het dan zin vol (zoals hier in de test) een HDMI kabel gebruiken. Mede omdat je deze als minste adviseert in je review betreft de C390DD?

    • Dag Bert,

      NAD adviseert bij de M50 hdmi. Ik heb diverse koppelingen geprobeerd tussen de M12 en M50. Hdmi, optisch en coaxiaal. De verschillen zijn erg klein vind ik. Met name tussen coaxiaal en hdmi. Bij de C390DD vond ik hdmi niet super, maar eerlijkheid gebied te zeggen dat ik destijds geen M50 had om het te testen. Het is enorm bronafhankelijk blijkt wel. Dus in geval van de M50 zou ik hdmi gebruiken. Bij andere bronnen gewoon even proberen.

    • Mijn NAD M50 staat aangesloten aan de DAC M51 met HDMI van WireWorld Platinium . Wow . De S klank is super via de M3. Met powercord silver .

  • Hoi Jaap, goeie review.
    Nu ben ik pas zelf in bezit van de Nad M17 – M27 – M22. Voor films en stereo klinkt het al super. Nu wil ik ook gaan streamen, maar wat is nu het handigst om aan te schaffen voor het beste geluid. Is dit in combi met de M12 via HT pass-through en de Blu-sound module in de M12 i.p.v. de module in de M17?
    Wachten op de Nad M50.2 en die aansluiten op de M17.
    Of gewoon de sound module in de M17 zetten (is wel de goedkoopste oplossing).
    Alvast bedankt voor de info

    • Als je bang for the buck wilt, moet je de bluesound MDC module gebruiken. Die haalt 90 procent van de M50. De M50.2 heb ik nog niet getest. Denk dat hij bijna gelijk is eerlijk gezegd. Maar ik kan het mis hebben.

      Ik zou het simpel houden: zet de MDC in de M17 en ga luisteren. Wil je meer, dan kan je een M50.2 pakken. Ik zou niet met pass through en een M12 gaan werken, want ik geloof niet dat daar de grote winst in zit.

  • Wederom weer een erg mooi review, het enigen wat ik mis is foto van de componenten in de M12. Ik vind het altijd erg interessant om te zien wat in dit geval NAD er van gemaakt heeft.

    • Dag Sander,

      Ik ga nog foto’s van de binnenzijde maken. Ik speel er echter nu mee, dus het was even niet mogelijk alles uit elkaar te trekken. Maar komt dus nog! Ben zelf ook benieuwd namelijk! :-).

  • Oei, een product met de maximale score op Alpha Audio, dit moet wel heeeeeuuul goed voor zijn prijs zijn!

    • Dag Kevin,

      Ja, dat komt zeker niet vaak voor. Meestal vinden we wel íets wat beter had gekund. Bij de M12 is dat gewoon niet mogelijk. Mede door het modulaire systeem, waardoor iedereen kan bepalen wat ze extra willen. Tegen hele nette prijzen. Bouwkwaliteit en afwerking is simpelweg high-end. Klank idem. Maar dat is ook smaak… :-).

      • Ik heb onlangs een tweedehands squeezebox duet gevonden, die gebruik ik om oude erg weinig gebruikte albums direct beschikbaar te hebben, zodoende hoeven die niet telkens als er iets nieuw bijkomt op de Nas geindexeerd te worden door de Nad M50 .
        Nog steeds ben ik aan het denken om de combinatie M50/M51 te vervangen door een M12 met de bluesound module ingebouwd. Ik gebruik de cd-speler/ripper zelden of nooit, het rippen gaat sneller op mijn laptop met een goede stabiele cd-drive.

        • Met de M12 heb je beslist een betere DAC/voorversterker te pakken dan de M51, maar met de geintegreerde BlueOS module juist een mindere ten opzichte van de M50. Ik zou de M51 inderdaad upgraden naar de M12, maar de M51 lekker laten staan. En in plaats van de BluOS module een HDMI module voor de M12 erbij nemen zodat je de M50 en M12 via HDMI i2s kunt koppelen :)

  • Geef een reactie

    XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>