Spotify paart met Facebook

in


NIEUWS – Spotify is een ongelooflijk populaire muziekdienst aan het worden. Sonos werkt er mee, Onkyo integreert het al en natuurlijk niet te vergeten Logitech. Nu wil de dienst zich profileren in de ‘Social Mediawereld’. En daar kiest het Facebook voor.

De enige reden dat Spotify met Facebook gaat werken, is natuurlijk bekendheid. Waarschijnlijk gaan beide partijen ‘knoppen’ plaatsen op de website, zodat je met je ‘vrienden’ kan delen. Klik je op de knop, dan komt in de zogenaamde ‘feed’ van je vrienden een zinnetje waarin staat wat je luistert én dat je dat met Spotify doet. Volgens Forbes komt de Spotify-knop naast Foto’s en Evenementen terecht. Over de naam van de dienst heerst nog onduidelijkheid; het wordt vermoedelijk ‘Spotify on Facebook’ of ‘Facebook Music’.

Spotify kan dit alleen nog doen in landen waar de muziekdienst actief is. In Amerika is dat nog niet het geval. In Nederland wel. Verwacht dus heel wat reclame. We kunnen nu heel sceptisch zijn, maar het is wel een belangrijke stap voor Spotify, omdat de concurrentie groot is. Denk aan: Google (Music), Amazon (Cloud Player) en straks ook Apple (iCloud). Grote namen, met veel macht en geld. Wil Spotify overleven, dan moeten ze dus wel.

Geef een reactie

XHTML: U kunt deze tags gebruiken: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>


Gerelateerde items? Zie ook: